wonen en werken in hurghada

• Iris

Hallo allemaal,

ik ben van plan om voor zeker een jaar en misschien wel langer te gaan werken in een duikschool in hurghada.

ik ben al jaren gast bij de duikschool en ze hebben me een aanbod gedaan dat ik gewoon niet kan weigeren, niet vanwege het geld, maar vanwege de ervaring en mijn passie voor duiken.

Onderdak heb ik, maar nu is mijn vraag waar ik nog meer rekening moet houden als ik eenmaal daar ben. Hoe is het bijvoorbeeld met het visum geregeld. het toeristenvisum is nu eenmaal maar drie maanden geldig. Waar moet ik nog meer aan denken, inentingen, taal leren, boodschappen doen, hoe ga ik met de doorman om (hij spreekt geen engels), loonuitbetalingen, telefoon etc.

ik weet dat er een aantal mensen zijn die in egypte wonen en werken en hier al ervaring mee hebben, en ik zou graag in contact komen met jullie.

Ik ben niet bang om te gaan, alleen bang dat ik misschien iets over het hoofd zie!

graag zie ik jullie reacties tegemoet!

groetjes Iris

• Miriam Kok

Hai Iris,

Gefeliciteerd met deze mooie kans om een tijd in Hurghada te kunnen wonen en werken en helemaal als je een duikfan bent. Ik woon zelf ook in Egypte (Luxor) en ik heb een aantal hele leuke contacten opgedaan op het forum van wonen in egypte.

Op dit forum zitten allemaal mensen die in Egypte wonen en werken of dat heel graag OOIT zouden willen doen. Ik hoop dat je op dit forum alle informatie vindt die je nodig hebt en wellicht ontmoeten we elkaar daar eens, lijkt me leuk. Je mag me ook altijd emailen als je vragen hebt.

Groet uit Luxor,

Miriam

• clautje

Hier is de link van die site wonen in egypte.

is een heel leuk forum!!

groetjes Claudia

• Miriam Kok

Heeeeeee Claudia, wat leuk jou ook hier te zien!

Volgens mij kunnen wij allebei niet “knippen en plakken” of maken we verboden reclame?

OK hierbij nog een keertje en anders op wonen en werken in egypte bij Google zoeken.

Alle goeds en groetjes maar weer.

Miriam

• clautje

hoi miriam,

Volgens mij zitten we verboden reclame te maken (hihihi).

groetjes aan Bakr, Omar en Layla.