egypte in de zomer

• carla

Wij zijn net terug van een 24 daagse reis door egypte, hebben veel gezien in cairo, minya, aswaan, luxor, hurghada, mount mozes en dahab. Omdanks de hitte vonden wij het goed te doen. Zijn ook nauwelijks ziek geweest ondanks dat we al op dag 1 begonnen met het eten van alles wat ontraden wordt. Geluk gehad dus. We zijn wel heel erg attent geweest op het constant wassen van onze handen. Zeker na contact met geld.

Er zijn ook voordelen van reizen in de maanden juli-augustus:

- het is rustig dus je krijgt makkelijk een koetsje of een taxi voor een redelijke prijs

- er staan geen rijen voor de bezienswaardigheden

- plek genoeg in de restaurants

- het is rustig op de bazaar

- er valt goed te onderhandelen , voor jou niet tien anderen. Zowel in de bazaar als met excursies.

- er zijn volop mangos te krijgen en wat is vers mango-sap toch lekker

We hebben weer genoten van het land maar bovenal van de vriendelijkheid van de egyptenaren. We voelden ons heel welkom en hebben gelachen om hun grappen. We spreken een beetje arabisch en dat wordt enorm op prijs gesteld. Tuurlijk zijn er egyptenaren die de hoofdprijs voor een taxi of een souvenir vragen maar door je vantevoren te orienteren op de prijs en je bij alles af te vragen wat je er voor over hebt, kom je een heel eind.

Ik zag er tegenop om in juli-augustus te reizen maar de volgende keer doe ik het zo weer. Het was fantastisch.

• esther

Fijn om te horen dat het zo goed bevallen is in deze tijd van het jaar! Ik ga volgende week donderdag en zag in eerste instantie ook erg op tegen de hitte! Maar ik hoor steeds meer goede verhalen, waardoor ik met een gerust hart op weg ga!

groetjes esther