1e hulp koffertje

• vannie

klopt het dat je anti-malariatabletten me moet nemen in egypte? Of is een 1e hulp koffertje en wat diarree stoppers genoeg?

• bloemetje82

Malaria komt niet voor in Egypte. Je moet wel een aantal vacinaties halen. Voor meer info daarover moet je bij je apotheek zijn. Die helpen je graag verder.

Een eerste hulp koffertje is altijd goed om te hebben en diarreestoppers ook.

• MCM

Klein eerste hulp koffertje is altijd handig,Imodium plus als stopper,ennuh malaria komt hier wel voor,alleen niet in de toeristengebieden.Neem wel de nodige vaccinaties die aangeraden worden.

• MARJOLEIN

Ik zou zeker een eerste hulp koffertje meenemen.

Ga je een rondreis maken zou ik als ik jou was wat extra dingen meenemen.

Bijv. Desinfecterende zeep. Waar je geen water bij hoeft te gebruiken.

Vochtige wc papier of doekjes. Om bijv. in openbare toileten de bril enz. mee schoon te maken. ) En vaak is daar ook geen gewoon wc papier of heel miniem.

Norit en dat soort dingen is altijd handig om mee te nemen

• Joyce

Neem ook DEED mee :) (tegen de muggen)

• Jolanda1966

Deet, iderdaad en dan als het kan minstens 30%.

Want bij de kruidvat heb je ook Deet, maar dat is maar iets van 9% ofzo.

Veel te weinig in ieder geval.

• Miranda

Het is aan te raden om de juiste vaccinaties te halen tegen gele koorts en tb geloof ik. Dit is vaak te declareren bij je ziektekostenverzekering maar dat zal even gechecked moeten worden.

Er wordt vaak aangeraden om geen water te drinken en geen voeding te nemen waar water mee in aanraking is gekomen, bijv. sla.

Je hoort vaak dat mensen aan de diarree raken daarvan.

Ik nam een standaard EHBO doosje met diareeremmers en Orisel van Nutricia als extra mee.

Orisel is een glucose-zout preparaat, ter voorkomong en behandeling van uitdroging bij diaree. Dit zakje met poeder doe je in een glas lauw warm (gekookt of uit gekochte fles) water en drink je dan op.

Ik ken toch wel wat mensen die 3 dagen volledig ziek waren van de diarree en daardoor niets konden.

Voorkomen is het beste maar mocht het nu toch gebeuren helpt de Orisel om je vochthuishouding op peil te houden!

• Jippie

Je vochthuishouding in orde houden met ORS of Orisel is prima maar je moet de diarree meteen stoppen met immodium oid. Sommigen zeggen dat dat niet werkt daar, nou bij ons prima. Meteen beginnen met 2, 2 uur later nog 2 en de boel is gestopt. Komt er later nog eens wat terug, weer pilletje nemen. Zo houd je in ieder geval genoeg vocht binnen. En gewoon eten en drinken.

Het is vaak niet eens het eten en drinken waardoor men aan de diarree gaat, is in de hotels meestal wel goed verzorgd. De grootste oorzaak is wel de warmte.

Een paar pilletjes en je verliest geen kracht om lekker van je vakantie te blijven genieten.

Aangeraden vaccinaties zijn Hepatitus-A en DTP. Worden vergoed (evt 75%) bij de meeste zorgverzekeringen in de aanvullende verzekering.