Hotel met koraal voor de deur

• Traveljunk Leo

WIj willen begin oktober naar Egypte op vakantie. Vorig jaar in Marsa Alam hadden wij een hotel met een prachtig rif voor de deur. Helaas zijn er geen vluchten meer naar Marsa Alam in de periode dat wij kunnen.

Wie heef er tips voor een resort met een eigen rif (met levende koralen en veel vis) voor de deur in Hurghada (of Sharm).

Alvast bedankt voor de reacties.

Leo

• chantal

hoi. Wij zijn dit jaar voor het eerst in egypte geweest in hurghada in hotel Arabia beach daar was voor ons een mooi koraalrif en vele mooie vissen te zien.Misschien voor jouw om daar naar toe te gaan wij gaan ieder geval nog zeker naar dit hotel vanwege de koraalrif en de mooie vissen. Maar vraag aan jouw waar ben jij dan precies geweest waar het koraalrif erg mooi was.

• Joyce

Hoi hoi,

ik abu dahab ligt een mooi rif / gras vlakte, naar mijn weten zit daar ook een hotel/resort bij. Wij hebben daar alleen een 2 duiken gemaakt en het was erg mooi.

Tussen de baai groeit er zee gras waar vaak grote schildpadden grazen, en ook zee koeien zijn er regelmatig te vinden verder langs het rif mooie koralen met vis.

• Hendrika

Joyce, dat klopt daar in Abu Dabab. Het zijn een soort lodges, eigenlijk speciaal voor duikers zoals we het gezien hebben. En als je alleen voor duiken/snorkelen gaat is het een ideale locatie, met een zandstrand die langzaam afloopt in zee en geweldig mooi koraal en vissen. Wij hebben daar ook een zeekoe en schildpad gezien.

Maar je zult dan wel op Marsa Alam moeten vliegen en als de vluchten volgeboekt zijn lukt dat ook niet.

• Joyce

Ik weet nog dat ze nog wel eens vluchten deden naar Hugarda en dan met een bus vervoerd werden richting marsa alam.. Het is inderdaad dan een aantal uurtjes rijden, is weer een nadeel. Maar het kan een optie zijn misschien….

• MCM

Als je een individuele vlucht wilt,zou ik het in september nog eens proberen,vaak zijn er later plaatsen vrij gekomen.Dit komt omdat touroperators plaatsen opkopen en die vaak niet allemaal gebruiken.Heb je egyptair geprobeerd?Naar Cairo en dan een binnenlandse vlucht cairo Marsa Alam?Succes.

• carla

Wij zaten in het dyarna hotel in Dahab. Voor je hotel een plateau van koraal waar je over heen lloopt en aan het einde daarvan laat je je in het water glijden en kijk je tegen een ongeveer 20 meter diep rif aan waar de meest fantastisch vissen zwemmen. Wij vonden het vergelijkbaar met the blue hole waar we ook zijn wezen snorkelen. Er werd voor het hotel trouwens ook gedoken. Zou er zo weer naar terug gaan. Hotel heeft 3 sterren, je vindt het wel op internet.

• Iris

Hoi hoi,

ik weet natuurlijk niet waarom je per se een rif aan het hotel wilt hebben, maar ik heb begrepen dat een groot aantal van de huisriffen kunstmatig zijn aangelegd en dat de vissen gelokt worden met voer.

Ik denk dat dit niet is waar je eigenlijk voor komt, ik zou dus aanraden een goede duikschool te zoeken (met behulp van je reisorganisatie of vraag na bij mensen die al vaker zijn geweest wat een goede duikschool is) en met de duikschool te gaan duiken of snorkelen.

De meeste duikscholen doen extra moeite voor de snorkelaars aan boord om ze wat extra's te laten zien (in verband met het eventueel verkopen van introduiken of duikcursussen)

Wil je in Hurghada echt mooi snorkelen of duiken dan moet je zeker Giftun Island gaan bezoeken, dat is ongerept en ontzettend vol met vis en koraal.

gr. Iris

• Colinda

Hallo Carla ik heb het hotel inderdaad op internet gevonden. Bij wie hebben jullie geboekt? Alvast bedankt groetjes Colinda

• carla

hoi colinda,

wij hebben geboekt bij rosetta reizen, dit hotel was onderdeel van een rondreis. We kwamen ook mensen tegen die reisden met shoestring. Op internet vind je de resiorganisatie die dit ook aanbiedt per week, in- of exclusief vliegticket.

Overigens, dit rif is echt niet kunstmatig aangelegd. Het is onderdeel van het rif daar langs de kust. Als je kijkt op google earth kan je het verloop van het rif ook zien. Echt leuk om te zien!

Wij vonden dahab geweldig. het kleinschalige, veel laagbouw, geweldige boulevard met heerlijke restaurants en dan het mooie rif. Wij hebben super genoten. Waren ook in Hurghada en waren blij dat we daar maar kort waren.