Weet iemand een goed en niet al te duur hotel in Alexandrië? En misschien tips voor daar?
groeten, tim
Ik zou in ieder geval in Alexandrie de Montazah Gardens bezoeken. Dit is geweldig aangelegd en je vindt er het oude paleis van de Koning. In die tuinen ligt het Helnan Palestine hotel, waar je als Europeaan (lees: vrouw) rustig op het strand kunt liggen zonder dat iedereen je aanstaart. Met zwembad en heerlijke visgerechten. Verder vond ik de non-electric-kermis naast de grote moskee leuk om te zien (als je voor de moskee staat links). Alle kermisattracties worden met de hand bediend en het zijn een soort kunstwerkjes. Heel kleurrijk.
In de avonduren kan je heerlijk flaneren over de boulevard en in de buurt van het fort is het een drukte van belang. Souvenirhandelaren, suikerspinverkopers en voornamelijk Egyptische families die heerlijk relaxen.
Als je op chique wilt winkelen kan je winkelcentrum Carrefour bezoeken. Dit heeft iets weg van een Amerikaanse shoppingmall. Superdeluxe. Persoonlijk vind ik de vele oosterse marktjes een stuk leuker.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?