reisburo?

• louise20

Welk reisburo is goedkoop?

Want ik heb bij D-reizen gekeken en kwam ik bij hotel

Egypte

Streek: Rode Zee

Plaats: Hurghada

Vertrekdatum: zaterdag 07 okt 2006

Aantal dagen: 8

Accommodatie soort: Hotel

Accommodatie type: 2-persoonskamer

Accommodatie naam: The Three Corners Triton Empire

Aantal personen: 2

Verzorging: Logies/ontbijt

Prijs: 437.- per persoon

Vervoer: Vliegreis

Luchthaven vertrek: Amsterdam

Inclusief : Inclusief transfer(s)

Exclusief : Exclusief luchthavenbelasting EUR 62,- per persoon

Overige kortingen/toeslagen : Exclusief visumkosten EUR 22,- per persoon (ter plaatse te betalen)

Indien 8 dagen voor vertrek boekt, worden uw reisbescheiden klaargelegd op de luchthaven tegen betaling van EUR 10,- per boeking

Overige informatie : Exclusief evt. ter plaatse te betalen kosten.

Boekingskosten: EUR 20.-

Calamiteitenfonds: EUR 2.50

dat komt op 1164,- ongeveer.

en bij de vakantie discounter kwam ik op 992,-

Maar van die laatste heb ik nog niet zo veel over gehoord.

Iemand anders wel… en ervaring?

of ander reisburo wat aan te raden is?

Ik wacht nog wel met boeken en hoop op last minute reis maar al is er geen wil ik wel een gewoone reis achter de hand hebben.

gr louise

• Gipsy

Het is niet het reisburo dat de prijs bepaald, dat doet de toeroperator.

De internetreisburo's zijn vaak wat goedkoper omdat ze met minder goed bekend staande toeroperators werken, die ook weer met buitenlandse airlines vliegen welke regelmatig ter discussie staan ivm veiligheid en slecht onderhoud van de toestellen..

Voor de datum die jij noemt kun je best nog even op een last-minute wachten, zo na het hoogseizoen komen de aanbiedingen wel los.

Maar als je nog niet veel ervaring hebt met reizen en met de plaats van bestemming zou ik liever iets meer uitgeven en kiezen voor een grotere, goed bekend staande organisatie. Ook deze betere aanbieders hebben over een aantal weken last-minute prijzen voor begin oktober.

Net als overal geldt ook bij reizen: alle waar naar z'n geld en goedkoop kan vaak duurkoop worden.

Het gaat toch om je vakantie, die behoorlijk in het water kan vallen door een slechte service van de reisorganisatie.

• bloemetje82

Ik ben het helemaal eens met Gipsy. Ga met een goed bekenstaande touroperater. Het is belangrijk dat je in een vreemd land een goede reisleiding achter je hebt staan. Er kan altijd iets gebeuren en dan heb je ze echt nodig!

Ook met excursies en dergelijke is het erg makkelijk omdat je dan vrijwel altijd nederlandstalige reisleiding hebt.

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met oa OAD, Neckermann en Hotelplan. Dat zijn de wat grotere toeroperators die vrijwel in elk land een nederlandse reisleiding hebben ter plaatse.