Brayka Bay Reef of akkassia Swiss Resort

• jassie

Hallo

Ik heb een paar vraagjes

Hopelijk wil iemand mij hier over informeren

als eerste is mijn vraag ,,welke is er beter het

Brayka Bay Reef of akkassia Swiss Resort ??

en wat zijn dan de verschillen

Hoe is de duikschool van Brayka Bay Reef

En is daar een beschutte bay waar je kan snorkellen ???

En waar kan je het beste snorkellen

En is het waar dat de bedden in Brayka Bay Reef erg hard zijn ?

Al vast heel vriendelijk bedankt

gr jassie

• Hendrika

Over Brayka reef is er vast wel een andere forumlezer die je kan informeren.

Wat het Akassia betreft: we waren er afgelopen november, het is een prachtig resort met prima kamers en goed eten. Maar er is geen baai. Je kunt snorkelen/duiken van een platform met een trap naar het water en de rifrand is erg mooi. Maar, bij harde wind, is het verboden in zee te gaan i.v.m. de overslaande golven over het rif en het is te gevaarlijk. Wel wordt aangeboden je met een busje naar een baai te brengen. Ondanks het mooie resort kiezen we de volgende keer voor een resort met een baai zodat je dan elke dag in het water kunt.

Succes met je keuze.

• Gerard en Nicolle

Hoihoi,

wij zitten momenteel in Brayka Bay.

Het is hier echt helemaal super.

Het eten is er goed, het hotel mooi en schoon.

Ze hebben genoeg strandbedden en handdoeken.

Wat betreft de duikschool zijn we zeer te tevreden.

Het snorkelen is hier ook super leuk. Gister nog waren we aan het snorkelen hier bij het hotel en eerst zien we twee schildpadden en daarna zijn we opeens omringd door 30 dolfijnen. Echt helemaal geweldig.

Over de bedden, die zijn inderdaad vrij hard. Maar inmiddels zijn we er al aan gewend.

Ik ga nog even lekker hier op het terras zitten.

Succes met je keuze!

groetjes!

• Francyna

Hallo Jassie,

Bekende naam. Hebben wij contact gehad over de Malediven?

Wij gaan eind September naar Brayka bay. Volgens mij ligt dat andere hotel wat noordelijker. Ik heb veel over Brayka bay gelezen. Ook op Duitse en Italiaanse sites. Brayka bay ligt in een beschutte baai waar je altijd kunt snorkelen ook als er veel wind staat. Het huisrif schijnt er heel mooi te zijn. Ik heb gelezen dat zelfs het huisrif prachtig is om te duiken. Je komt er van alles tegen, schildpadden, kleine haaien, veel vis, murenes. Ik heb me er goed in verdiept en Brayka bay lijkt ons wel wat. We zijn al vier keer in Sharm el Sheik geweest, nu gaan we Marsa Alam proberen.

Groet,

Francyna

• Colinda

Hallo voor meer info over Akassia kan je kijken op akassia .com. Het is een mooi luxe resort, valt niets op aan te merken voor ons. Maar inderdaad als er veel wind staat kan je eerst een gele vlag hebben en evt een rode vlag.Bij rood kan er niet gesnorkeld worden wel gedoken, en bij geel mag je alleen tegen de wind in vertrekken. Het rif was ook bij Akassia prachtig hebben er oa een schildpad gezien en een adelaarsrog.

Groetjes Colinda