stilte voor de storm?

• Gipsy

Het is hier wel erg rustig op de Egypteprikborden…….

Ben eigenlijk benieuwd of er veel mensen zijn die serieus hebben overwogen om naar Egypte te gaan, maar uiteindelijk toch gekozen hebben voor een andere vakantiebestemming ivm de toestand in het Midden-Oosten.

Zo aan de prijzen en aanbiedingen te zien, is het wel erg rustig in Egypte. Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de hitte daar en de goede zomer hier.

Persoonlijk heb ik ook wel eens getwijfeld om de grote badplaatsen en bezienswaardigheden op te zoeken, maar mijn voorkeur om de drukke toeristenplaatsen te vermijden heeft niet alleen met de onrusten te maken.

• Joke

Hoi Gipsy,

Wij gaan gewoon hoor…

We hebben geboekt in Januari, en is voor ons de eerste keer dat we zoiets samen doen.

Het lijkt ons fantastisch in Egypte…vooral dat snorkelen……

Ja en dat Midden-Oosten…..ach…..heb zo iets van , dan kun je nergens meer heen, want London was ook dichtbij.

En we zitten in Marsa Alam dus nog ver van het geschiet vandaan.

En denk ook , als het niet meer te vertrouwen is, dat Nile Travel dan ook een negatief reisadvies afgeeft.

We gaan donderdag weg en hopen ervan te gaan genieten.

Misschien is een excursie naar Luxor af te raden, maar dat zien we wel ter plekke!

Gr. Joke

• Hendrika

Lekker genieten, de onderwaterwereld in Marsa Alam is prachtig.

Hendrika

• Jippie

Een negatief reisadvies komt nooit van een reisorganisatie!!!!!!

Vorig jaar met de bomaanslag op Sharm werd er ook geen negatief reisadvies uitgegeven. Gevolg was dat de mensen die niet meer durfden of wilden, niet iets anders uit konden zoeken of annuleren. Tenminste, dat kon wel, maar kost je gewoon de trip.

• MARJOLEIN

Vorig jaar was ik net na de aanslagen in egypte geweest ( 2 weken later)

Er was verscherpte controle maar dat moet je gewoon laten gaan. Niet te veel over na denken.

Ik denk maar altijd als ze je moeten hebben dan ben je toch de pineut.

Ik zou zeggen zolang egypte nog geen last heeft van de oorlog tussen libanon en israel (dat er raketten in egypte komen) dan zou ik echt niet meer gaan. Maar ik denk zelf dat je hier geen last van ondervind.

• Wilma V.

Ik heb de hele maand mei Egypte doorkruist en ben net weer terug van een week Dahab en een week Cairo.

En …………..zalig gehad, zoals altijd plus me niet onveilig of wat dan ook gevoeld.

• louise

ik heb vrij van 7 tot 15 oktober en hoop op een lastmin reis naar egypte.

Dat van het midden oosten….tja….

Ik was in april 15 dagen in Tunesië en toen was er een aanslag in egypte mischien nu andersom of in nederland… je weet nooit wat er gebeurt en dus ik ga gewoon op vakantie.

wens iedereen een fijne en veilige vakantie :)

greatings louise

• monica

Hoi Gipsy,

Het is waarschijnlijk zo stil omdat iedereen daar al zit, lekker warm natuurlijk.

Het is nu in heel nederland Bouwvak en dus reuze stil.

Ik denk niet dat de mensen wegblijven ivm aanslagen of wat er nu loos is in israel en libanon.

Zelf kijk ik regelmatig mee op het pb maar reageer niet altijd. De vragen zijn vaak hetzelfde en ik voel me niet altijd geroepen om altijd maar weer te reageren.

Voor mij is de planning om eind oktober een paar weekjes richting egypte te gaan.

Gewoon een seat only en daar zien we wel. Lekker op de bonnefooi.

Groetjes,

Monica

• Gipsy

Hey Wilma, ook weer terug van weggeweest, hoe gaat het met Abel?

Voor iedereen die nog gaat: veel plezier bij de voorpret en een geweldige vakantie gewenst, geniet ervan!