egypte cruise thread - rectificatie

• egypte.pagina.nl

Met verbazing hebben wij dit topic van een afstand gevolgd en we zijn uiteindelijk behoorlijk geschrokken van de discussies.

We hebben een aantal mensen er naar laten kijken en hebben hierna uiteindelijk besloten dit topic te sluiten. We hebben tevens vernomen dat TO Nile Travel en zijn manager hierin niet alleen als bedrijf en persoon worden geschaad, maar tevens persoonlijk beticht.

De houding van JohanJ is in deze zo agressief en tegenstrijdig dat het vertrouwen in het verhaal van deze meneer niet meer te waarborgen is. Om Nile Travel hierin niet verder te schaden hebben wij besloten het topic te verwijderen.

Wij hopen dat JohanJ en Nile Travel dit onderling oplossen en niet via wegen zoals dit. Laten we het prikbord houden voor adviezen en vragen aan elkaar en niet voor zaken die in de rechtzaal thuishoren.

Redactie prikbord Egypte

• Frans

Geod af en toe ging het wat ver, maar vind dat er wel zinnige onderwerpen bij stonden die zeker het vermelden waard waren, dat sommige TO zich ook niet in konden houden mag ook genoemd worden, ook naar mensen persoonlijk de zogenaamde typfouten. Denk dat er veel ook in het belang van de TO zijn, om het vak zuiver te houden. Heb zelf een vak waar ook veel rotte appels in zitten en ben mij daar terdege van bewust.

Toch een verstandige keuze,

Groet, Frans

• Gipsy

Jammer. Ik meen me te herinneren dat er in het verleden ook vele positieve reclame voor deze TO is toegelaten.

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan een eerlijk, betrouwbaar en vooral objectief en democratisch prikbord, waar ieders mening gerespecteerd wordt. Ook een minder positieve ervaring zou hierbij moeten horen. Juist dát geeft meerwaarde aan een prikbord als dit, eerlijke ervaringen waaraan anderen wat hebben. Reclame kunnen we overal wel lezen, maar is altijd een eenzijdig verhaal. De sterke kant van een prikbord als dit was altijd dat er meerdere kanten belicht konden worden. Laat mensen die willen laten weten hoe het in de praktijk soms minder goed loopt (ook) aan het woord. Daar kunnen vele anderen dan weer wat aan hebben én uiteraard zelf besluiten om al dan niet wat met deze gegevens te doen.

Heel erg jammer dat deze informatie de kop in gedrukt wordt.

MI hoort -afgezien van een duidelijke overtreding van de huisregels- sensuur niet thuis op een objectief en democratisch prikbord, waar eenieder gerespecteerd wordt. Laat aub vrijheid van meningsuiting het grote goed blijven wat het altijd was.

Of is het Egypte prikbord misschien toch minder belangenloos dan de huisregels doen laten geloven?

• egypte.pagina.nl

Gipsy, zo'n reactie had ik natuurlijk wel verwacht. Ik kan er vrij kort over zijn:

Positieve reclame heeft meestal geen juridische consequenties, negatieve reclame kan richting smaad en laster gaan. In dit geval ging het hier en daar te ver, en na een korte (real life) onderzoek hebben we dan ook besloten dat de thread gestopt moest worden vanwege overschrijding van een aantal grenzen.

Minder positieve ervaringen met TO's zijn uiteraard welkom, alleen niet op deze manier. Vrijheid van meningsuiting = OK, echter de grenzen ervan zijn laster en smaad van bepaalde personen, en dan grijpen wij in.

Het feit dat we niet meteen ingrepen laat ook zien dat we de discussie wilden laten staan, want we lezen direct mee. Op een gegeven moment hebben we toch ingegrepen. Probeer dus “minder positieve ervaringen” op een nettere manier te plaatsen, dan is alles goed.

Iets langer dan ‘'vrij kort’' maar ik hoop wel duidelijk.

• Jol

Zo is het!

Jol

• Hendrika

Kritisch zijn mag, een slechte ervaring delen ook. Ik heb destijds ook onze slecht verlopen reis op het prikbord gezet, echter zonder de TO te noemen om deze de kans te geven dit op te lossen. Dit is na een half jaar ook voor beide partijen op een goede en beschaafde manier opgelost.

Maar naarmate dit onderwerp vorderde, werd het steeds agressiever dat ik ook dacht van oh oh, dit loopt uit de klauwen. Daarom vind ik het een goede zaak dat het van het prikbord gehaald is.

• Gipsy

Geloof dat ik weer eens te snel met mijn oordeel klaar stond. Volgende keer zal ik eerst tot 10 tellen…….

Het getuigd van klasse dat de moeite wordt genomen om de reden waarom hier aan te geven. Zo ken ik het vertrouwde eerlijke prikbord weer!

• Frans

Ben blij dat meer mensen dat hebben Gipsy