Als je bijvoorbeeld het hotel verlaat of naar de piramides gaat, moeten je benen dan helemaal bedekt zijn? Ik bedoel kan ik wel een rok aan??
Moeten t-shirtjes je bovenlichaam helemaal bedekken???
groet fabienne
Dag Fabienne,
Neen gerust je rokken en topjes maar mee , voor stadwandelingen , uitstappen naar bezienswaardigheden zoals piramides , tempels , archeologische sites enz….kan je gerust met blote benen en schouders gaan.
Uitzondering zijn de religieuze gebouwen zoals bv de moskees, daar moeten wél je benen én schouders bedekt zijn.
Maar sommige moskees zijn daar op voorzien hoor en geven je een soort cape die je tijdens je bezoek over je heen kan slaan.
Mvgr
Johan
Ik denk dat als je niet wilt dat iedereen je aanstaart of over je kletst, in Cairo stad met bedekte armen en niet te korte rokken of shorts rondlopen.We zijn gast in een islamitisch land en daar wordt het zeer op prijs gesteld als je je enigzins aanpast.
Fatsoensnormen liggen hier anders dan in Europa en geloof me je zult je er prettiger bij voelen,
Veel plezier.
Tjonge jonge een beetje oudbollig niet. Doe maar gewoon zou ik zeggen, en denk je nu echt MCM dat ze niet kletsen als ze een mooie meid zien????
Zijn daar in hotels geweest waar de vrouwen geen hoofddoek mogen dragen, en moet je kijken hoe moeilijk ze er hier over doen. Dus wie moet zich nu aanpassen?? Tuurlijk in de kerken kleding dragen zoals hier boven beschreven maar verder, ik bedoel kletsen en ……… praat hebben kunnen ze daar als de beste hoor.
Oudbollig????Kan dan wel zijn, maar algemeen fatsoen is tegenwoordig vaak ver te vinden!!Ook in Europa waar mensen in hun zwembroek de supermarkt in gaan!
Zelfs een kerk of moskee willen de mensen het liefst bezoeken in een billen bloot shortje en topje.Als mensen op vakantie gaan dragen ze kleding die ze in hun thuisland nooit zouden dragen en dat moet maar kunnen!Ga jij in je smoking naar het strand Frans en in je zwembroek naar de bioscoop?Gewoon de gulden middenweg in een land en zeker in cairo, waar het gerespekteerd wordt als je je een beetje aanpast! Ennuh wat de hoofddoek aangaat willen de meeste mensen dat die in Europa niet gedragen wordt, is andersom het dan niet hetzelfde??????
zoals ik eerder heb gezegd heb ik het alleen in moskee en dat soort plaatsen gegaan
Ik ben vorig jaar in cairo geweest daar lopen ook egyptische vrouwen met topjes.
Cairo is een stad van uitersten. Tenminste dat vind ik.
Ik heb in cairo vrouwen met burkaas(weet niet hoe je dit schrijft) gezien.
totaal in het zwart met gezicht zichtbaar.
gesluierde met normale kleding er onder.
maar ook vrouwen (egyptische vrouwen) met een rokje en een hemdje.
Zogauw je gewoon kleed is er niets aan de hand.
Een gewone korte broek kan best. Maar een blillentikker gaat te ver ( zeer kort broekje)
Het is ook hoe je je het beste voelt .
badkleding in een supermarkt zou ik niet doen dat zou je thuis ook niet doen
op momenten dat je in de echte egyptische steden komt zou ik gewone kleden.
in hurghada en sharm is dit een beetje anders. Daar kun je gewoon met bikini rondlopen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?