Heeft niemand hierover iets te melden?
Mensen die er geweest zijn oid?
Maryvonne
We hebben een heerlijke tijd gehad!!!! De hitte is goed uit te houden door de lage luchtvochtigheid. Bij het zwembad meestal veels te warm omdat daar de wind verzwakt tussen de gebouwen. Einde middag daar wel goed toeven.
Aan het strand altijd heerlijk briesje. Wel vaak wilde zee, dan kan er eigenlijk niet gesnorkeld worden. Links naast het Rehana strand zit hotel Eden en daarna is de loopbrug het water in van Rehana (de Rehana Jetty). Dat moet je maar net weten…. kwamen wij achter door grote stroming en lastig uit zee te komen. We lieten ons meesleuren daar naartoe, bleek het van Rehana te zijn.
De Sky reisleiding is ook prima. We hebben 2 excursies geboekt. Snorkelen bij Ras Mohammed met boot. Mooie plekjes maar ook weer heftige zee, in het begin lastig snorkelen, later beter en rustigere stop. Heel mooi en heel goed uit te houden op het water (met zonnebrand).
Ook de desert safari gedaan. Helemaal top! Door bergen met Jeeps, kamelen gereden, op de thee bij oase met bedoeinen en heerlijk snorkelen bij Dahab. Daar is het water echt super helder en heel mooi koraal met fraaie vissen. Daarna nog shoppen maar dat vinden wij niet zo.
Verder is een aanrader om via de receptie de taxi naar Shark Bay te nemen. Leuk strandje, goed snorkelen vanaf het strand.
De kamers waren keurig in het hotel, niets op aan te merken. Het eten was vaak hetzelfde maar voldoende keus. Het drinken is erg zoet. Het is zo'n goedkoop merk. Bij de bar binnen was het het minst zoet en vaak het koudst. Bier meestal niet koud, zeker niet bij eten. Jammer dat je bij lunch en diner niet zelf drinken kunt tappen, wordt geserveerd en duurt af en toe wat lang. Oplossing: bij de buitenbar drinken halen.
De pannenkoeken zijn heerlijk! Hij bakt ook nog tijdens het avondeten, voor als er niets lekkers tussen het eten zit of als toetje.
Animatieteam stelde niets voor, maar het scheelt dat wij daar geen behoefte aan hebben, ze waren niet nadrukkelijk aanwezig.
Al met al een heerlijke vakantie!!!
Hoi Jippie,
Bedankt voor deze info! Het is leuk te lezen van al die uitstapjes. Nog leuker is het dat ik daar (bij al die namen) al eens gedoken heb Bij Shark Bay toen zelfs een haaitje gezien! Mijn vriend duikt niet, en we gaan dit jaar erg lowbudget, dus het zal wel snorkelen worden.
Mag je zomaar van die loopbrug gebruik maken, of zijn daar kosten aan verbonden?
Die desert trip lijkt mij ook wel gaaf! Wat kostte dat?
Oh..ik heb er zin in!!
Groetjes
Maryvonne
Van die loopbrug mogen alleen de gasten van Rehana gebruik maken, dus dan zit je goed. Iedereen heeft polsbandje om, geen misverstanden.
Die Desert trip was geloof ik 45 euro per persoon. Daar zit de lunch met drinken bij inbegrepen en in de Jeep is een coolbox met water en sapjes. Onderweg stop je ook nog bij winkeltje waar je koude dranken kunt kopen.
De snorkeltrips zijn 30 euro pp. Dit is all inclusive. Exclusief materiaal.
Vertrek desert trip: 7:30 !! (jaja, 7:00 ontbijten…)
Vertrek snorkeltrip: 7:45
Om circa 17:00 a 17:30 ben je terug in het resort.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?