export

• adam

hallo allemaal,

ik zou graag willen weten hoe ik een auto kan exporteren naar egypte, dus het gaat mij om verhuis of export bedrijven, ik neem aan dat het via de rotterdamse haven gaat? en weet iemand hoeveel wat de vervoerkosten zijn?

bedankt

• MARJOLEIN

hallo adam,

ik had een vraagje aan jou:

Doe je dit omdat een auto goedkoper is in egypte of niet?

Ik weet niet hoe het met export gaat.

Ik heb wel eens van horen zeggen gehoord dat het niet te doen was aan invoerrechten en verschuldigde belastingen.

• adam

inderdaad is het niet te doen mbt de belastingen etc.

maar dit is voor mn neefje, die bij de leger is, hij is bij een oefening gewond geraakt waardoor hij niet zo meer goed kan lopen, hierdoor mag ie een auto uit het buitenland importeren zonder de bijkomende kosten.

• MCM

Geld dat ook voor Egypte?Of is hij Egyptenaar? De normale regel is niet ouder dan 3 jaar en 200% invoerrechten over de nieuwwaarde.

Transport met ieder verschepingsbedrijf.Zou nog maar eens nadenken want auto's zijn hier veel goedkoper geworden, tussen de 60 en 100.000 pond heb je een grote keuze.

• adam

hij valt niet onder deze regeling, omdat hij dus invalide is geworden door zn werkzaamheden in het leger, hierdoor krijgt hij vrijstelling op alle gekoppelde kosten voor het invoer van een auto, enige wat hij dient te betalen is dus het transport.

• MCM

Dus hij mag wel een oude auto invoeren?lijkt me vreemd.

• adam

precies, iedereen die bij het egyptische leger hoort en door werkzaamheden invalide is geworden mag 1 keer kosteloos een auto invoeren, dus dit is een uitzonderlijke regeling voor urgente gevallen.

• MCM

weer wat bijgeleerd!Maar nogmaals denk dat er nu een hoop goedkope nieuwe autos op de markt zijn.

• adam

het gaat hem ook niet om een nieuwe auto, gewoon tweedehandse voor ongeveer 2000 euro, dan is de keuze wel minimaal in egypte

• MCM

Klopt inderdaad, als je de Lloyds krant koopt zie je daar de scheepvaartfirmas staan die Egypte aandoen, als dat niet lukt, gewoon een scheepsbevrachter bellen,meeste zitten in Rotterdam en die wijzen je de weg.