geld, jeepsafari en piramide

• fabienne

Kan iemand mij vertellen met welke valuta het beste is om mee te betalen in egypte

Ik heb gehoord, dat je bij een jeepsafari, je gezicht helemaal wordt bedekt, dit ivm het zand en stof. klopt dat?? Moet je zelf rijden of rijdt er iemand van de jeepsafari zelf???

Heeft er iemand een excursie gedaan van sharm naar de piramides in een dag?? Hoe lang ben je dan onderweg naar de piramides en hoeveel uren ben je die dag onderweg totdat je weer in het hotel aankomt??

groet fabienne

• MARJOLEIN

Geld –> je betaalt vooral met Egyptische pond in winkels.

Mocht je iets groters willen kopen kan dit meestal ook met euro's

In de bus van transfer (drinken) en transfer excurcies kun je meestal wel met euro's betalen.

trouwens een een tip voor jullie

Wissel geen euro munten voor briefjes –> heel ondankbaar en ze willen wel eens andere munten er tussen stoppen, ik had met een mannetje op het vliegveld op de terug reis gewisseld. Mocht het tellen dat was wel oke. Maar hij heeft niet bedankt Heel stom. Dit kan toeval zijn maar dat hoeft niet.

Bedenk zelf even wat je wilt.

jeefsafari –> zelf geen ervaring mee. Maar mijn broertje heeft een squat tocht gedaan hij was pik en pik zwart van de stof.

jeepsafari weet ik wel dat je zelf mag bepalen of je wilt rijden. Anders rijden ze voor je.

peramides –> ik denk het wel alleen geen flauw idee.

wij hadden het erbij zitten met een rondreis.

• Wilma V.

Betaal in Egypte gewoon met Egyptische ponden.

Van Sharm naar Cairo is circa 8 uur in de bus zitten, dus op één dag zo'n 16 uur bussen.

• Marianne

wij hebben een jeepsafari gedaan en kregen dus niet de keus om zelf te rijden. Er zaten ook andere mensen in de jeep dus lijkt het me wel logisch dat er dan een andere chauffeur rijdt. tegen ons zeiden ze ook dat je het beste je gezicht kon bedekken voor het stof, dus wij allemaal zo'n doek gekocht, niet nodig gehad trouwens want het was wel stoffig maar het raam hield vrijwel alles tegen. dit is misschien weer anders met een open jeep maar die hebben wij niet gezien, bij ons waren het dus dichte jeeps. het beste is om het even te informeren als je de excursie boekt. bij een quadsafari heb je uiteraard wel iets nodig om je te beschermen tegen het stof: je hebt dan geen enkele bescherming van een raam of zoiets!