Shab Samadai Rif ( Dolphin House)

• Eefeefeef

Hallo allemaal.

Elders op dit forum las ik over dolfijnen die in te krappe bassins worden gehouden. Nu kwam ik op internet wat informatie van het Shab Samadai Rif, ook wel Dolphin House genoemd, tegen.

Ik ben erg benieuwd of dit ook zo dieronvriendelijk is als de beschrijving van genoemde bassins.

Het lijkt me erg mooi om deze bijzondere dieren in real life te aanschouwen, maar ben een echte dierenvriend en moet er niet aan denken om het vasthouden van dieren te steunen door mijn bezoek hieraan.

Ben benieuwd!

Groetjes Eva

• rene

't is de vrije natuur. dus als er contact is zal dat altijd op basis van de welwillendheid van de dolfijn zijn.

• Eefeefeef

Oh, gelukkig maar..

Ik weet dat je geluk moet hebben om ze echt van dichtbij te kunnen zijn, maar

ik vind het het proberen wel waard…

Groetjes..

• Joyce

Hoi Eefeefeef,

ik ben 4x naar dit rif geweest, maar geen dolfijn te bekenne.

Voornamelijk hebben wij om dit rif heen gedoken en niet in het rif, dit is ook afgeschermd. Ik denk dat door de tourisme toch verjaagd zijn.

In 2003 was de plek nog niet beschermd, nu wel en dat is een goede zaak.

Als je geluk hebt zijn ze in de buurt maar bij het huisrif van de dolfijnen mag je niet komen is verboden.

Hopelijk heb je iets aan deze info :)

Groetjes,

Joyce

• Colinda

Hallo, wij zijn net terug en zijn ook naar Dolphin House geweest. Ik kan alleen maar zeggen ga er niet naar toe. Wij hebben dolfijnen gezien maar het is het niet waard. Het koste € 80.00 pp.en het was ontzettend massaal niet te geloven. Je mag inderdaad(gelukkig) niet in het huis komen van de dolfijnen, het is de bedoeling dat de dolfijnen zelf komen maar er waren zo ontzettend veel mensen die allemaal op een rij moeten blijven en niet voorbij een bepaald punt mogen.Er komen dan dolfijnen en dan gaan de mensen er achteraan dus de dolfijnen weer weg.Zodra de mensen weg waren kwamen ze. Wij zijn ook niet meer terug gegaan maar ook naar het rif wezen snorkelen.Toen we vertrokken met de boot zwommen ze nog een stuk mee, dat was het mooiste stuk van de dag, gewoon lekker mee zwemmen met de boot in plaats van massaal al die mensen in het water die als een gek achter een dolfijn willen, je wordt gewoon verdrukt in het water. Reddingsvesten zijn verplicht, alleen voor ons zoontje van 6 hadden ze er geen….

Groetjes Colinda