bronchitus

• Manja

Heb zomers altijd veel last van bronchitus.Als ik daarmee in Egypte ben hoe benauwd is het dan voor me?Neem anders wel preventief een kuur mee maar slik liefst zo min mogenlijk medicijnen.Iemand ervaring met bronchitus en Egypte?

• clair

Hoi Manja,

Ik heb asma en heb relatiev gezien weinig problemen in Egypte in in het voorjaar, de zomer en ook niet in de winter maanden als wij daar zijn. Dit komt mede door ;n andere lucht vochtigheid dan er hier is.

Groetjes Clair

• Jol

Ik heb ook een vriendin hier wonen die hevig asmatisch is in NL en hier totaal geen medicijnen hoeft te nemen. Ook een andere kennis van mij hoest en proest in Nl maar hier niets. Geen pollen, droge lucht, lage luchtvochtigheid. Dus hopelijk gaat het goed.

Gr, Jol

• MARJOLEIN

Beste Manja,

Ik ben vorig jaar in hoog zomer in Egypte geweest ( Augustus) en hem zelf astma en hooikoorts, mijn vader heeft ook astma. Maar in mindere maten.

Ik heb niet tot nouwelijks last van mijn astma gehad. Alleen in Cairo omdat er heel veel SMOK is. Vermijd deze stad daardoor niet. Ik zelf had wel extra medicatie nodig maar dit is het echt waard.

Wat zie je als een preverentie kuur?

Ik gebruik Seretide en Bricanil (soort ventolin).

In de andere plaatsen heb ik veel minder last gehad van mijn astma omdat het daar minder vochtig is. Dat is ook heel fijn.

van pollen heb ik helemaal geen last gehad dat kan daar ook bijna niet in de zomer omdat het er heel droog is.

Heb je nog vragen mail me maar. Op mijn naam klikken en je ziet emailadres.

Graag wil ik ook van jou iets weten dat is de preverentie kuur. Ik zou graag weten wat je daar voor gebruik. Misschien ook een idee voor mij. Kan ik even met de huisarts over hebben.

• Manja

Hi Marjolein,

Met die kuur bedoel ik antibiotica en prednison.Deze middelen moet ik meestal aan om beter te worden en neem dat vaak dus mee als ik op vakantie ga.Uiteraard op advies en in overleg met mijn huisarts.Ik heb astmatische bronchitus.Gebruik nu flixotide en ventolin na net weer kuren gehad te hebben.Cairo ben ik maar twee dagen is dus overheen te komen.Djw voor je bericht!Groetjesssssssssss

• MARJOLEIN

dank je voor je antwoord!!

Als je nog vragen hebt mail je maar.

groetjes

marjolein