zoek reistips

• Manja

Hallo allemaal,

Wij gaan een reis boeken waar ook een aantal dagen ‘niets’ doen bij zit en dat willen zelf een invuling geven.Onze reis gaat n.l niet naar cairo maar begint in Luxor en eindigt in Hurgrada.Nou willen we dus graag naar het museum in cairo.Vraag is dus of het te doen is vanuit Hurgrada en wat is dan het beste?Vliegen liever niet dus gaat er bv een trein?Ben benieuwd of iemand hier iets over weet.Alvast bedankt!!

• MARJOLEIN

je kunt met de bus van hurghada naar cairo maar dit is lang reizen ( ongeveer 7 uur reizen) dus totaal 14 uur.

Ik denkt dat het verstandiger is om een binnenlandse vlucht te boeken.

Het scheeld veel tijd en energie. Je word best duf van zo'n ritje.

ATP website

verander amsterdam in hurghada, tickets wel vrij prijzig (rond de 200 euro)

Ik denk dat vliegen ook niet reeel is maar ik denk met de bus ook niet echt.

Heb je de reis al geboekt??

Is het niet verstandiger om een reis te boeken met Cairo? Ik denk dat dit beter na jullie wens aansluit.

Ik zelf heb vorig jaar een rondreis Klassiek Egypte 15 dg gemaakt met gobest/ sunrise travel.

Hier begin je in Luxor ( je vliegt aan op Hurghada)

luxor –> Aswan (bus)

Aswan –> Luxor (nijlcruise)

luxor –> Cairo (nachttrein)

cairo –> Alexandrie (bus)

Alexandrie –> Cairo (bus)

Cairo –> Hurghada (bus)

het muzeum zit erbij kijk maar eens of dit iets is.

De reis is Volpension 5 sterren hotels voor echt een voordelige prijs.

Als je meer wilt weten mail me gerust.

kijk ook eens bij mijn naam de info –> staat een site met een reisverslag van die reis.

• Manja

Een andere reis daar gaat het niet om (dat is natuurlijk een oplossing) maar niet wat ik zoek.De reis die we op het oog hebben is perfect dus die gaat door.Kunnen we niet of moeilijk naar cairo dan doen we dat volgende keer met een andere reis.Ben alleen benieuwd of we het er nog bij kunnen pakken.

• MARJOLEIN

Ik denk dat ze het wel aanbieden.

('s ochtends vroeg er heen en 's avonds laat weet terug)

Maar vind je 7 uur niet te veel reizen?(enkele reis)

Misschien kun je ook wel met het vliegtuig boeken. Anders neem je even contact op met de reisorganisatie waar je mee gaat

• clair

Van hurghada naar Cairo rijden goede bussen met Airco. Als je met de EL _GOUNA bus company gaat betaal je 65 Ep. Ik vertrek altijd s''nachts om 2 uur vanuit Hurghada en ben dan tussen 7.30 en 8 uur in Cairo waar ik dan weer op gewacht wordt door vrienden. Wel moet je er rekening meehouden dat je 1 dag van tevoren het ticket reserveert en ook gelijk bij aankomst in Cairo het terug ticket vast boekt.

Groetjes Clair

• Manja

Thanks dat klinkt goed.Wat is Ep eigenlijk?Zie hier soms prijzen genoemd worden in LE en Ep maar waar staat dat nou voor?