Nog anderhalve week...

• IlsevdA.

…. en dan vertrek ik met mijn dochter naar El Gouna.

We hebben er vreselijk veel zin in, en ow wat ben ik aan vakantie toe.

Naar mijn idee hebben we ons goed voorbereid. Zonnebrandcreme, muggenspul, vaccinaties, duikbril en vinnen, alleen de petjes moeten we nog gaan kopen :)

Over het gebruik van geld hoor ik en lees ik verschillende verhalen. Dat je in euro's meer betaalt dna met egyptisch geld bijvoorbeeld.

Ik neig er dus naar om egyptisch geld mee te nemen.

Moet je dat bestellen bij de bank, of hebben ze dta liggen? Is pinnen in egyptiscg geld goedkoper dan het hier halen?

Misschien staan de antwoorden al elders, maar het duizelt me een beetje…

Verder denk ik dat ik de excursie waar ik mijn zinnen op gezet heb (luxor) misschien niet kan uitvoeren. Vanwege de toch wel extreme hitte. Maar goed, dat zien we ter plaatse wel.

We gaan er een te gekke vakantie van maken, mede door jullie tips hier!

Bedankt!

groetjes Ilse

PS. tips en andere dingen zijn nog steeds welkom :)

• IlsevdA.

Het is niet meer IlsevdA. maar IlseE, alleen weet ik niet hoe ik het veranderen moet :)

• Gerard en Nicolle

Hoi,

we gaan over 3 weken weer naar egypte en heb er ook ontzettend veel zin in.

Ik zou geen egyptisch geld meenemen maar gewoon daar opnemen bij een geldautomaat. Dat hebben wij de afgelopen jaren wel gedaan.

Wat je ook niet moet vergeten is je camera! Maar die zul je wel al klaar hebben liggen. En wat ook erg leuk is, is een onderwatercamera. Je kan dat hier in NL al kopen, en je kan ze daar ook kopen. Dat moet je maar bekijken, maar daar betaal je volgens mij er wel iets meer voor. Ik zou wel eentje nemen, waarvan je het rolletjes kan vervangen. Foto's maken tijdens het snorkelen is verslavend!

alvast veel plezier!

• Frans

In elk hotel kun je wisselen, dat zou ik doen. Wel opletten en natellen, de koers is best goed nu. Tripje naar Luxor is best te doen hoor zorg er alleen voor dat je heel vroeg vertrekt.

Weet zeker dat jullie een onvergetelijke vekantie tegemoet gaan,

Groetjes, Frans