Luxor excursies!

• marieke

29 juni vertrek ik voor 8 dagen naar Luxor, voor maar ?160!! Een buitenkans dacht ik zo. Kan iemand mij vertellen welke excursies er allemaal ter plaatse te boeken zijn en wat voor kosten eraan verbonden zijn? Ook ben ik benieuwd naar kleding, eten, inentingen en dergelijke.. Ik heb de ggd gebeld en zij zeiden dat inentingen niet nodig zijn, en er was geen ruimte meer om me in te laten enten.

• Gipsy

De GGD zal nooit zeggen dat inentingen niet nodig zijn. Het is natuurlijk een drukke periode voor ze, maar dat ze je echt niet meer kunnen inplannen kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Er zijn nog diverse andere instanties waar je terecht kan voor je hepatitus bescherming en DTP. Bij het reisburo kun je informatie krijgen van centra bij je in de buurt waar inenten vast nog wel kan voor de 29ste.

Zelfs op Schiphol kun je nadat je hebt ingechecked je spuiten nog krijgen, dus zelfs bij een last-minute is er geen reden om aan te nemen dat de tijd te kort is.

Als ik jou was zou ik maandagochtend ff contact opnemen met je huisarts, je kunt voorstellen om zelf de vaccins op te halen bij de apotheek zodat je huisarts of praktijkassistente deze even kan spuiten. Dat is tevens de goedkoopste manier. En je bent jarenlang voor DTP beschermd en na nog een prikje bij je volgende vakantie ook jarenlang voor hepatitus. Kleine moeite, groot plezier!

Het zou echt heel dom zijn om onbeschermd te vertrekken, ieder jaar weer zijn er in diverse (ook luxe!) hotels weer uitbraken van hepatitus, waar veel domme mensen die een inenting niet nodig vonden, besmet worden. En geloof mij, het is verre van een pretje om hepatitus te krijgen! Ik zou zeggen: zoek deze ziekte maar eens op op internet, daar wordt je niet vrolijk van en dan zul je gauw over je twijfels heen zijn en heeel graag een prikje willen!

• Henk

Hallo Gipsy,

Ben het helemaal met je eens.

Steeds weer komt dit onderwerp aan de orde.

Petje af, dat je je onvermoeibaar blijft inzetten om dit soort vragen/opmerkingen te beantwoorden.

Als ik het zelf geschreven zou hebben, had ik er nog aan toegevoegd dat de kosten (vaak) vergoed worden door de verzekering.

Henk.

Gipsy schreef:

>

> De GGD zal nooit zeggen dat inentingen niet nodig zijn. Het

> is natuurlijk een drukke periode voor ze, maar dat ze je echt

> niet meer kunnen inplannen kan ik me eigenlijk ook niet

> voorstellen. Er zijn nog diverse andere instanties waar je

> terecht kan voor je hepatitus bescherming en DTP. Bij het

> reisburo kun je informatie krijgen van centra bij je in de

> buurt waar inenten vast nog wel kan voor de 29ste.

> Zelfs op Schiphol kun je nadat je hebt ingechecked je spuiten

> nog krijgen, dus zelfs bij een last-minute is er geen reden

> om aan te nemen dat de tijd te kort is.

> Als ik jou was zou ik maandagochtend ff contact opnemen met

> je huisarts, je kunt voorstellen om zelf de vaccins op te

> halen bij de apotheek zodat je huisarts of praktijkassistente

> deze even kan spuiten. Dat is tevens de goedkoopste manier.

> En je bent jarenlang voor DTP beschermd en na nog een prikje

> bij je volgende vakantie ook jarenlang voor hepatitus. Kleine

> moeite, groot plezier!

>

> Het zou echt heel dom zijn om onbeschermd te vertrekken,

> ieder jaar weer zijn er in diverse (ook luxe!) hotels weer

> uitbraken van hepatitus, waar veel domme mensen die een

> inenting niet nodig vonden, besmet worden. En geloof mij, het

> is verre van een pretje om hepatitus te krijgen! Ik zou

> zeggen: zoek deze ziekte maar eens op op internet, daar wordt

> je niet vrolijk van en dan zul je gauw over je twijfels heen

> zijn en heeel graag een prikje willen!

• MARJOLEIN

Ik denk dat je het best met taxi's naar de meeste bezienswaardigheden kunt gaan. Of je kunt kijken of het hotel excursies aanbied.

Entree is verschillend per ding.

ik kijk wel of ik die bedragen nog ergens kan vinden.

Meer vragen mail me gerust,

marjolein

• MARJOLEIN

Prijzen zijn:

Karnak 40le

luxor tempel 35le

the unfinised obelisk 20le

philea tempel 35le

aswa botanic island- ASWAN 10le

kom ombo tempel 20le

edfu tempel 35lr

al deir al bahari tempel 20le (hepsutte)

gize 40le

vallij der koningen 55le JE MAG MAAR DRIE DINGEN BEZICHTIGEN!!

vallij der koninginnen 20le

saqqara 35le

mit rahina (memphis) 25le

kom el shugafa - cattacombe(alexandrie)20le

egypte museum 40le

–> mummie tutangamon niet te zien –> mummies moet je extra betalen weet niet hoeveel)

alexandrie bibliotheek 10LE

het citadel cairo 35LE

Kinderen zijn volgens mij de helft tot 12 jaar

• monica

Hallo Marieke,

Leuk dat je zo een goedkoop reisje hebt kunnen boeken.

Ik zou echter wel het advies van gipsy opvolgen en je laten inenten, dit kan vaak ook bij je eigen huisarts.

Weet wel dat het rond deze tijd bloedje heet is in luxor, dus let goed op dat je niet te koud drinkt, want je gaat gegarandeerd aan de antinal(middel tegen diarree), verkrijgbaar bij de lokale drogist).

Het is mogelijk om een taxi voor rond de 100 pond in te huren en dan rijden ze je helemaal rond naar alle tempels en andere bezienswaardigheden.

Je kan luxor tempel en karnak tempel ook wandelend bereiken. De overige bezienswaardigheden liggen op de westbank.

Als je de pont neemt (kost 2 pondjes voor touristen) kan je aan de overkant ook eventueel een taxi nemen of wat heel leuk is een fiets huren.

Heel veel plezier in luxor geniet er maar van,

Groetjes,

Monica

• Esther Muskens

Ik denk dat het inderdaad onverstandig is om je niet te laten vaccineren. Ik heb vorige week geboekt en kon de vaccinaties laten zetten bij mijn eigen dokter. Mijn vriend moest naar de GGD en kan a.s. donderdag al. Het is twee minuten werk. Ik de vaccinaties afgelopen dinsdag laten zetten en heb er wel tot vrijdag last van gehad (misselijk, pijn in de bovenarmen e.d.) maar zeker verstandig om dit te laten zetten hepetitus A en DTP.