bagage --> overgewicht?

• Marianne

op Schiphol zijn ze heel streng, ze rekenen daar 5 euro voor elke kilo bagageovergewicht……….

in Hurghada hebben ze er bij ons nooit moeilijk over gedaan, daar hebben we nog nooit bij hoeven te betalen terwijl we toch echt wel te veel bagage hadden. we zijn er in maart van dit jaar nog geweest.

• monica

Op schiphol zelf kijken ze wel heel scherp hoor. Zelf de handbagage wordt zo nu en dan gewogen

• clair

Je kan er ook voor keizen om al die shampoo/zonnenspul mee te nemen Gerard dat scheelt er veel gewicht. Wij kopen al jaren onze shampoo"s en douche spullen daar. groetjes clair

• Henk

Je zou trouwens ook kunnen overwegen om vanuit Düssledorf te vertrekken.

Ik vlieg nu voor de tweede keer met Hapagfly en van hen mag je 30 kg (duik-)bagage meenemen.

Henk.

• Colinda

Wanneer vertrekken jullie naar Marsa Alam? wij gaan 29 juni.

Fijne vakantie!

• Maaike

Je zou kunnen overwegen om onder je gewone kleding je duikkleding aan te trekken. In het vliegtuig na de controles trek je het weer uit en in Egypte voor je weer door de controles moet, trek je je duikspullen weer aan :). Volgens mij word je zelf (nog) niet gewogen. :);):)

• rene

handig als het vliegtuig een noodlanding op zee moet maken

• Maaike

Dan is het ook handig je duikbril op te zetten.

• Gerard en Nicolle

okee om even een paar vragen en reacties te beantwoorden.

Aangezien er in marsa alam, niet op elke hoek van de straat een supermarkt (ofzoiets) is, is het niet mogelijk om (voor een normale prijs) shampoo enzo te kopen.

Dat doen we normaal wel, maar als ik ongeveer 10 euro voor een fles shampoo moet gaan betalen is de lol er al snel af, plus ik heb lang haar dus heb wel goeie shampoo en conditioner nodig.

Ach en een duikpak aan in hert vliegtuig…….ik zal er eens over nadenken, al denk ik dat er niet genoeg ruimte is om m'n vinnen aan te doen! haha!

Ach inmiddels is het nog maar een maandje en krijg er echt zin in. We proberen gewoon zo weinig mogelijk mee te nemen, je kleren kunje eventueel nog laten wassen.

En voor Colinda…. we vertrekken 20 juli en verblijven dan 3 weken in Brayka Bay.

En jullie???

• MARJOLEIN

hallo gerard en nicolle

wij dachten ook overgewicht te hebben maar onze koffers zijn NIET gewogen op hurghada airport. Dus hebben we al onze bagage het laadruimte in gedaan. We hadden namelijk wat dingen in handbagage gedaan maar dit was niet nodig.

Kijk even van te voren of ze wegen je kunt een handtas vullen met extra spullen als dit echt nodig is. Maar ga er maar van uit dat dit niet zo is.

kijk gewoon even of ze wegen

nog vragen.

Marjolein