mischien moeilijk

• crete

ik ga nu iets aankaarten wat mischien heel moeilijk is, ik lees al maanden op het forum alle problemen die hollandse vrouwen hebben die getrouwd zijn met egyptenaren en met kinderen etc en ik vindt het vreselijk. maar nu mijn probleem. ik ben nederlander, woon in griekenland en heb twee jaar geleden een egyptenaar leren kennen in athene. met vakantie. ff duidelijk maken ik ben homo. we hebben al 2 jaar contact via internet, sms en twee keer per week telefoon.. uiteraard is hij moslim maar niet fanatiek. nu zijn we zover dat ik eigenlijk in november na het seisoen hier 1 maand naar cairo ga. wat moet ik verwachten. ben wel bezig om ook allerlei dingen te organiseren voor me zelf want ik wil een hoop zien en ik neem uiteraard een open ticket. ik hoor veel negatieve dingen maar ook positieve. probleem is dat al mijn vrienden alleen maar problemen zien en bang zijn dat ik in de problemen kom.

iedereen zal mischien denken wat is dit voor een berichtje op het forum maar ik weet ook niet anders hoe ik het moet doen. zou ook graag in contact willen komen met nederlanders die daar wonen.

ff kortgezegt ik ben niet een jong iemand die ff verliefd is. ben over de hele wereld geweest, gewerkt en gewoond en ben 40 . jaar oud dus weet wel wat er te koop is maar zie toch ff beetje op tegen deze vakantie in november terwijl ik sta te springen om te gaanl;

ben al veel informatie aan het inwinnen maar probleem is nu dat ik hier midden in het seisoen zit en 16 uur per dag werk dus weinig tijd voor informatie.

ik hoop echter dat ik serieuse reacties krijg op deze oproep.

ik hoef geen reacties van mensen die het over de islam hebben en dat het allemaal niet kan want laten we eerlijk zijn mijn vriend is moslim maar natuurlijk niet extreem want anders zou hij zich zelf verloochenen.

ik hoop echt dat ik serieuse reacties krijg want dit is een groot dilemma voor mij.

groetjes vanuit zonnig kreta.

• Petr°

Ik hoop dat je niet voor de gek gehouden wordt… Duizenden jonge Egyptische mannen doen zowat a l l e s om een relatie aan te knopen met iemand met een Europees paspoort.

Tevens; Cairo is dan weliswaar een wereldstad, maar de normen en waarden zijn nog steeds streng religieus, en homosexualiteit is verboden. Kijk dus uit, zowel met die partner, als met de autoriteiten.

BTW, hoe kwam die man in Athene terecht? Je komt nl. niet zomaar het land uit…

• Gerard ten Donkelaar

Beste schrijver.

Ik ben ook niet de jongste (54 jaar) ik begrijp heel goed wat je probleem is. Je vermeld al dat je de nodige info aan het verzamelen bent. Misschien is het een idee. om een eigen onderkomen te regelen in Cairo of directe omgeving. In geval van nood kun je dan op je zelf gaan wonen.Ik heb zelf ook zo iets gedaan in Hurgada. Ik werd, na over en weer te hebben geschreven en gebeld, uitgenodigd om een aantal weken op bezoek te komen. Om me zelf in te dekken heb ik een kamer gehuurd. Na 3 dagen moest ik daar al gebruik van maken. Hij wilde (ik kan me het nu wel voorstellen) mij enkel gebruiken om naar europa te komen.

Ik wil je niet bang maken, maar toch.

Groeten,

Gerard

• Jol

Beste Crete,

Even rechtzetten wat Petr schreef, egyptenaren kunnen gewoon reizen hoor, mits hun financieen en papieren in orde zijn.

Er bestaat wel degelijk iets van een homo “scene” in Cairo en ook in Hurghada. Alleen gaat dat niet erg openlijk. En verder moet je inderdaad oppassen voor controle en ja, helaas ook voor mannen die op je geld uit zijn. Als reisleidster heb ik eens een oudere NL man gehad die een vriend had in Hurghada. Hij gaf die jongen veel cadeaus. Uiteindelijk was het die jongen daarom te doen. Of je het nu graag wil horen of niet, veel jonge mannen zijn even homo om geld te verdienen.

Maar neemt niet weg dat jouw egyptenaar misschien wel serieus kan zijn.

Ga er gewoon voor maar let altijd op. Voor alles!

gr, Jol (die momenteel in Cairo op vakantie is)

• crete

bedankt jol voor deze reactie ook eens een positief berichtje hoewel ik echt wel weet dat ikuit moet kijken. en vondt het al vreemd dat egyptenaren moeillijk konden reizen hij was toch wel in athene en daarbij komt dat hij voor een europees hotelketen werkt.en hij weet al van het begin dat ik hier ook gewoon een buitenllander ben in griekenland en keihard moet werken voor mijn geld.

neemt niet weg dat ik voorzichtig zal zijn. bedankt en nog een fijne vakantie.

• Anna

Hallo Crete, ehm… ‘uiteraard is hij moslim’: in Egypte heb je ook nog Kopten (Christelijk), zo'n 9 procent….Maar goed, in dit geval dus niet. Gerards opmerking vind ik wel een goede: zorg voor een eigen onderkomen. En inderdaad: kijk uit en let op. En wat betreft dit forum: juist ook voor dit soort vragen is het handig! Blij toe dat niet alle vragen bestaan uit ‘hoe is dit hotel’ en ‘wat is de temperatuur’ (niet boos worden, medeprikkers).