terugkeren uit egypte

• fragra

Hallo,

Al googlend kom ik hier een aantal berichten over egypte tegen. Mijn verhaal is, heel beknopt, als volgt: mijn oudste zus is getrouwd met een Egyptische man, heeft 4 kinderen. Ze hebben eerst een aantal jaren in Nederland gewoond en zijn toen naar Egypte vertrokken. Het huwelijk loopt niet, mishandeling etc, haaar man zit nu in Nederland, is hier onbereikbaar, want, we weten niet waar in Nederland. Het punt is dat mijn zus terug wil met haar kinderen maar tegelijkertijd ontzettend bang is dat zij niet met haar kinderen Egypte uitkomt, omdat hij toestemming moet geven. Heeft iemand hier ervaringen mee? Weet iemand welke wegen we kunnen bewandelen?

groet,fraag

• Jacques

Hallo,

Zonder ook maar voor het hoofd te willen stoten kunt u met onze stichting kontakt leggen.

Klik op mijn naam om het juiste webadres en emailadres te vinden.

Groeten,

Jacques

• gerda66

Ik denk dat het aan heel wat dingen ligt….Heeft je zus een NL'se paspoort, welke nationaliteit hebben de kinderen enz. enz. Ik weet dat bv op de site van de NL'se ambassade staat dat een Egyptische man toestemming aan zijn vrouw moet geven om te reizen. Maar ik zou niet weten hoe streng daar naar gekeken wordt. Ik zelf heb de NL'se nationaliteit, ben bijna 18 jaar getrouwd, heb 10 jaar in Luxor gewoond en we hebben een zoon van bijna 13 jaar. Ik heb alleen of met mijn zoon ontelbare keren van en naar Egypte gereisd zonder ook maar 1 x gevraagd te zijn bij de douane of ik wel toestemming had. En het maakte niet uit of ik via Aswan, Luxor, Cairo of Hurghada vloog. In al die jaren is er me geen strobreed in de weg gelegd…………..