wonen en werken in egypte

• maurits

tot mijn verrassing heb ik een baan aangeboden gekregen in Egypte, ik weet nog niet waar etc. maar details volgen nog. Nu heb ik me nog nooit verdiept in Egypte als land, kan iemand mij op de hoogte brengen hoe het daar is om te wonen en werken. Ik heb alleen “oude” verhalen dat westerse bedrijven hun personeel in resorts plaatsen waar je niet alleen uitmag omdat het te gevaarlijk is? Ik wordt niet uitgezonden door een Nederlands bedrijf maar kom, als ik het doe, voor een Egyptische holding te werken in de luxe jachtbouw. Wie heeft er wijze raad en tips.

Alvast bedankt.

• Jol

Beste Maurits,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik denk echter dat jouw ideeen over Egypte niet echt realistisch zijn. Egypte heeft geen compounds voor foreigners die er werken zoals bijv, in Saoudie Arabie.

Waar ga je wonen? Cairo of Sharm of Hurghada? Het is allemaal een groot verschil. In Egypte wonen naar schatting (bron NL Ambassade) zo,n 800 nederlanders. (Ze zijn niet allemaal geregistreerd. ) Niet veel in vergelijking met andere nationaliteiten. Ikzelf woon in Hurghada waar ik woon, werk en gewoon bijna dezelfde dingen doe als in Nederland. Hurghada is erg toeristisch, dus alle nationaliteiten lopen en wonen daar gelukkig allemaal met elkaar.

Maak je geen zorgen, het is best veilig.

P.S: als je in Egypte komt wonen dan kun je jezelf registreren voor het calimiteitenplan via de ambassade. Je aanmelding komt dan vanzelf bij mij terecht.

(Contactpersoon Hurghada e.o.)

gr, Jol