Brayka Bay

• Claudia

Hallo,

Wij zijn net terug uit Marsa Alam en zouden nog even laten weten hoe het is geweest.

Het hotel ziet er prima uit. Nette en schone kamers. Vriendelijk personeel. Het eten vonden wij wat minder.Het is dus ook voor het eerst dat wij, na een vakantie met een flinke diaree terug zijn gekomen.

Over de duikschool niets dan lof. Bijna alle nationaliteiten aanwezig en heel relaxt duiken met de zodiac. Mooie duiken gemaakt langs het huisrif en gemakkelijk met een boot of truck wat verder weg.

Alleen al voor de duikschool zouden wij hier nogmaals heen gaan.

Groetjes

• Gerard en Nicolle

Fijn dat je het leuk hebt gehad.

Voor ons komt het ook al weer wat dichter bij.

Aankomende donderdag nog 7 weekjes en dan Brayka here we come!!!

Hoe lang zijn jullie geweest eigenlijk?

En het eten, was de kwaliteit niet goed genoeg of de variatie ofzo?

• Claudia

Wij zijn 1 week geweest. Persoonlijk lang genoeg. 's-avond is er niet zoveel te doen misschien wel in het hoogseizoen. Het animatieteam is italiaans en buiten het hotel is verder niets.

Over het eten, wij zijn niet zo weg van de egyptische keuken dus is eigenlijk geen vergelijking. Misschien vinden jullie het heerlijk. Wij gaan hoofdzakelijk naar Egypte omdat je daar zo mooi kunt duiken en het is maar 5 uur vliegen. Ik weet niet met welke maatschappij jullie gaan maar bij Neckermann (hebben wij bijgeboekt) hadden we op de terugweg een tussenstop op Hurghada en moesten we uit het vliegtuig.

In ieder geval veel plezier en laat nog even weten hoe jullie het vonden.

• Gerard en Nicolle

Wij hebben inderdaad vorig jaar ook een tussenstop moeten maken op de terugweg.

Toen gingen we naar sharm el sheik en op terugweg hadden we een tussenstop op hurghada en moesten er ook het vliegtuig uit en werden in een soort van ‘quarantine’ ruimte geplaatst.

Ik had aan onze (voorlopige) vlucht informatie al gezien dat we terug weer een tussenstop hebben. Nou ja is niet anders, beter als op de heenweg.

Wij gaan ook volop duiken en snorkelen en gewoon genieten van vakantie hebben.

Hebben jullie tijdens duiken en/of snorkelen nog iets bijzonders/spectaculairs gezien?

Ik laat sowieso weten hoe wij het hebben gehad. (duurt nog wel even)

• Claudia

Zoals wij altijd horen zien de snorkelaars meestal meer dan de duikers. Schildpadden en gitaarhaai enz. Je hebt wel veel mogelijkheden om mooie duiken te maken via de duikschool. Zo is het huisrif geweldig en wordt er elke avond een “nachtduik” georganiseerd. 2 rode spaanse danseressen gezien dat is toch wel speciaal aan de noordkant van het huisrif.

Ook zijn we een keer met de truck naar een baai gereden. We moesten door een grot heen en daarna zagen het rif en de ruimte opdoemen. Dit was ook erg mooi. Zoals ik al melde er zijn veel mooi snorkel en duikstekken. Ga maar vast voor genieten.

Groetjes