Respect voor risicodiscussie

• Jacques

Frans,

Ik ben een onbelangrijke schakel in dit verhaal, het VOORKOMEN van dit soort schrijnende zaken is het allerbelangrijkst en mede daarom ben ik inmens blij met afgelopen oprechte discussie waarbij ik hoop dat er bij misschien 1 kind een ontvoering voorkomen is, dan heb ik mijn doel in deze bereikt.

Jacques

• rene

heeft de stichting geen nieuwsbrief waar men zich voor aan kan melden?

• Jacques

Rene,

Jazeker, zij die zich hebben aangemeld door een mailtje naar ons mailadres te sturen krijgen regelmatig inzicht op onze activiteiten (zowel politiek als geanonimiseerde zaken) middels officiele persberichten en een maandelijkse nieuwsbrief.

Het mailadres is:

stichting@kinderontvoering.info

Jacques

• Gipsy

oeioeioei Jacques nou heb je het toch weer gedaan. Je bent vast niet zo bang als je ons wilt laten geloven. Maar onze Joseph is hier niet blij mee, dat weet je toch.

Maar ík weet nog steeds niet waarom.

wederom groetjes van een nieuwsgierige Gipsy :D

• Frans

Daar gaat het ook om.

• Jacques

MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,

Wie is Joseph?

Jacques

• Maaike

Joseph is diegene die hier achter de schermen een oogje in het zeil houdt. Ik heb nog met hem aan het mailen over wat wel en wat niet worden genoemd hier op het pb. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat Joseph deze posting met het mailadres niet zal weghalen.

• Gipsy

hi Maaike, nu doe jij ook al zo vaag: hoe weet je zo zeker dat Joseph nu ineens dit mailadres niet meer zal weghalen. Ik wordt hoe langer hoe nieuwsgieriger hier.

En Joseph zwijgt in alle talen…………..Helaas.

Wie het weet mag het zeggen!!!!

Weet je al wat meer over het mysterie rondom het plotselinge verdwijnen van de link naar jouw website? Ik hang aan je lippen.

Verder zal ik maar mijn mond gaan houden vandaag, we raken alweer OT zo.

Alhoewel……misschien loop ik wel het risico op een boze Joseph met m'n gezeur, zo past het toch weer wél in deze draad.

• Maaike

Jaques, heb jij dit artikel al onder ogen gehad en/of ben jij hierin gekend?

Dit las ik namelijk net op de website van Elsevier:

dinsdag 30 mei 2006 16:00

Telefonische hulp bij kinderontvoering

(Novum) - Ouders van ontvoerde kinderen kunnen vanaf donderdag bellen met het Centrum Internationale Kinderontvoering. Dit centrum geeft informatie aan mensen die te maken hebben met ontvoeringen en dreigende ontvoeringen. Tevens wordt gezorgd voor begeleiding. Het centrum is opgericht door stichting De Ombudsman en wordt gesubsidieerd door het ministerie van Justitie.

Volgens het Centrum Internationale Kinderontvoering bestaat vooral angst voor ontvoering bij multiculturele gezinnen. Kinderen worden soms door één van de ouders meegenomen naar het land van herkomst, om daar voorgoed te verdwijnen. Wanneer bij een scheiding één van de ouders een kind meeneemt tegen de wil van de andere partner wordt dit ontvoering genoemd.

Ouders zouden niet altijd weten wat hun rechten en plichten zijn. Volgens de woordvoerder is er veel behoefte aan een centraal punt voor vragen en klachten over het meenemen van kinderen. Voor de oprichting van het Centrum Internationale Kinderontvoering was er al een aantal instanties dat zich met de problematiek bezighield. Deze draaien op vrijwilligers. Bij het nieuwe centrum zijn vaste medewerkers in dienst.

Het centrum is vanaf donderdag bereikbaar via telefoonnummer 088-800 9000.

Publicatiedatum: 30 mei 2006

Bron: Novum

• Jacques

Maaike,

Hierin ben ik NIET gekend, niet benaderd of wat dan ook.

Wel weet ik van dit project af en naar mijn kennis wordt dit een ‘verlengstuk’ van de Nederlandse Centrale Autoriteit, het meest falende onderdeel van het Ministerie van Justitie.

Wederom een geldverslindende instantie die verantwoording aan Justitie moet afleggen zonder dat er werkelijk koppen met spijkers geslagen gaan worden omdat men in de geest van Justitie zal blijven werken.

Jacques