Respect voor risicodiscussie

• Jacques

Hallo prikkers,

Enige tijd geleden heb ik het bewuste risico genomen om een discussie in te brengen onder de topic ‘Politiek" welke in een later stadium werd verlengd met ’Politiek 2'.

VOLLEDIG tegen mijn verwachting in wordt er op dit bord diepgaand en met wederzijds respect hieromtrent van mening gewisseld.

Zelf heb ik wel een aantal ‘vervelenende’ naar aanleiding van mijn ‘discussie-inzet’ ontvangen, maar daar is de prullebak net goed genoeg voor :)

Mijn respect en waardering voor dit hoge niveau van gedachtewisseling, ik hoop dat deze discussie vele mensen tot denken gezet heeft zeker v.w.b. Internationale Kinderontvoering naar Egypte.

Tevens hoop ik dat deze lijn nog verder zal lopen want ik weet zeker dat er veel lezers zijn die nu nog op de achtergrond blijven om moed te verzamelen met als intentie om later ‘uit de kast’ te komen.

Het nemen van een stap waarbij iemand zijn/haar ontvoeringsprobleem zo openlijk bespreekbaar maakt is geen kleine stap en daar is echt wel moed voor nodig.

Bedankr voor jullie oprechtheid, openheid en eerlijkheid.

Jacques

• rene

jij natuurlijk net zo goed bedankt: voor het beginnen van de discussie, en het onder de aandacht brengen van zo'n schrijnend onderwerp.

maar wat voor vervelends heb je dan gekregen? we willen een feel-good vakantie en daar kunnen we jouw info niet bij gebruiken of zo iets?

• Jacques

Rene,

Later las ik dat ik het woordje ‘mail’ vergeten was…….dom, dom, dom.

Maar dat soort mailtjes krijg ik frequent, zowel uit Nederland als andere landen en die ‘raken’ mij niet meer, ik sta voor ‘mijn’ zaak en zal deze dan ook altijd blijven behartigen.

Greetzzzzzzz,

Jacques

• Gipsy

Dat risico zie ik niet zo eigenlijk. Maar misschien ben ik te naief of te blont.

Volgens mij is jouw bedoeling goed, daar gaat het toch om?. En ik snap wel dat je niet alléén maar vrienden maakt in dit werk, maar volgens mij voer je wel zaken uit waarmee je meer risico loopt dan met een berichtje op dit pb.

Het grootste risico dat je hier loopt in een discussie is toch dat niet iedereen het met je eens is?

Of het moet zijn dat je allerlei vragen krijgt die je niet wilt beantwoorden. En dat is dan weer jammer, want je lokt wel nieuwsgierigheid uit. Maar ook daarmee is het risico wel te overzien hoor! ;) Alhoewel……………

Groetjes van Gipsy, die altijd wel in is voor een pittige, diepgaande discussie.

• Joleke

Nee joh, Gipsy, daar gaat het niet om. Als je bijv. een heet of politiek onderwerp aansnijdt dat loop je het risico dat je vreemde, boeiende en minder leuke reacties krijgt.

gr, Joleke

• Jacques

Gipsy,

Aan mijn denkwijze en reacties heb je kunnen vernemen dat ik opensta voor alle meningen en opinies zolang deze maar niet kwetsend of op een persoonlijke manier negatief zijn.

Verder moest ik maar afwachten hoe de reacties waren want mijn denk- en handelswijze staat HAAKS op de activiteiten die mijn opponenten uitvoeren die mogelijk ook meelezen (en er hebben er een aantal meegelezen dit gezien de persoonlijke mailreacties naar mij, maar ja……blaffende honden bijten niet).

Jullie/jij hebben ook blijk van ‘open mind’ gegeven en dat stel ik ten zeerste op prijs.

Jacques

• Jacques

Joleke,

Wat voor een reacties dan ook, zolang ze maar EERLIJK zijn.

Jacques

• Gipsy

Dat bedoel ik Jol, die vervelende reakties zijn als risico volgens mij voor Jacques nog wel te overzien daar hij blijkbaar wel voor heter vuren heeft gestaan…………

Enne, idd eerlijkheid duurt het langst. maar ook duidelijkheid en openheid, wat schijnbaar níet altijd mogelijk is.

• Frans

Hoop niet dat het hier bij blijft, vind dit soort discussies,s machtig interesant. Wordt je tenminste niet gelijk bedreigd als je een naam verkeerd in typt.

Maar goed ben benieuwd of je al weer aan een project bezig bent, en zo ja komen wij het later nog te horen? Ben ook benieuwd hoeveel kinderen jullie al terug gebracht hebben uit Egypte?

Hoop nog veel van je te horen.

Groet, Frans.

• Jacques

Gipsy,

Hetere vuren?

Ingesloten door 15 tot aan de tanden bewapende Hezbollahstrijders in Zuid-Libanon (zie weekblad Flair week 45, geschreven door een moeder die ik heb bijgestaan) daar de vader zich bij deze organisatie had aangesloten omdat hij vanuit Nederland wist wie ik was.

Zo heb ik er nog een paar, maar dat allemaal terzijde, het doel is het belangrijkste…..bescherming van Nederlandse kinderen.

Daar waar onze overheid een enorme steek laat vallen tracht ik met mijn team de ‘passende’ oplossing te bieden en dat dit niet allemaal naar wens kan verlopen als een onbezonne derde denkt het allemaal beter te weten blijkt uit mijn verhaal:

“Storm over Egypte”.

Jacques