Heb vandaag een isic card aangeschaft voor dertien-jarige, leerplichtige dochter. Ik verwacht dat ze in Egypte op veel plaatsen korting krijgt op de toegangsprijzen van de bezienswaardigheden. Wie heeft daar ervaring mee?
klopt. bij musea, de tempels en andere bezienswaardigheden krijg je korting met een studentenkaart. (Misschien soms ook wel bij het openbaar vervoer, weet ik niet zeker en is trouwens ook niet zo interessant, dat is toch al goedkoop).
Maar alleen als je individueel deze sites bezoekt, bij georganiseerde excursies of rondreizen is de entree meestal inbegrepen.
Dit is wat ik nog aan info kon vinden:
M: Ik heb in een oud bericht al gelezen dat de studentenkaart van hier in Egypte niet overal geaccepteerd wordt. Ik hoorde dat je in Cairo een Egyptische studentenkaart kunt krijgen klopt dat? Wie heeft er info?
E: De studentenkaart kun je ook al in Nederland regelen. Het gaat hier om de ISIC kaart. Je kunt hem aanvragen bij de Joho-company. Je krijgt veel korting. Meestal 50 % bij een museum en 1/3 korting bij een treinreis.
Cairo (12-08-04): Er wordt namelijk nog steeds beweerd dat je met allerlei andere pasjes waar je pasfoto op staat (zoals ns-jaarkaart, museumjaarkaart, e.d.) ook korting kunt krijgen. Maar helaas, ze worden steeds strenger en de afgelopen 3 weken ben ik met de diverse pasjes uit mijn groep voor niks op pad gestuurd. Ze accepteren inderdaad op inmiddels de meeste plaatsen alleen nog de groene ISIC kaarten. Kun je in Nederland kopen, maar mocht dat niet lukken kan het ook in ieder geval in Cairo (op Tahrir square zijn enkele kantoortjes) en Luxor (straatje ingaan achter Mc Donalds), maar ik neem aan op andere plekken ook. Je krijgt dan je entreekaartjes voor de helft van de prijs. Als je na 1 november gaat scheelt het nog meer, dan gaan namelijk de prijzen met 75% omhoog.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?