Vegetarisch eten in Egypte

• Fleur

Hallo!!

Ik ga 15 juni 3 weekjes backpacken in Egypte en vroeg me af of het lastig is om in Egypte vegetarisch te eten. Ik neem aan dat het in de grote toeristenplaatsen wel lukt, maar heeft iemand nog tips voor de minder toeristische plaatsen? Is het daar gemakkelijk duidelijk te maken dat je echt geen vlees eet?

Alvast bedankt

Groetjes Fleur

• Loona

Ze eten bijna altijd vlees overal en stoppen dit ook overal in. Iets duidelijk maken aan een Egyptenaar daar moet je echt de tijd voor nemen en hem vooral niet aankijken!

• Jol

Beste Fleur,

Inderdaad dat zal niet makkelijk zijn maar niet onmogelijk.

Vlees is duur voor de locale bevolking dus vaak eten zijn ook noodgedwongen vegetarische maaltijden. Het is makkelijk om in de toeristische gebeiden / hotels dit door te geven. Als je gaat backpacken dan zul je het op sommige plaatsen misschien in het arabisch moeten zeggen / duidelijkmaken.

Hier zijn wat zinnen foenetisch dat je kunt zeggen:

Andak akl biedoen lahma? = heeft u een gerecht zonder vlees?

Anna mis aisa Lahma = ik wil geen vlees.

Anna mis akl lahma = ik eet geen vlees.

Hoop dat ik het zo een beetje goed foenetisch opgeschreven heb..

(heb al moeite genoeg om het nederlands correct te typen, laat staan foenetisch arabisch haha)

Succes Jol

• Frans

De gerechten die ik ken zijn fool, een bonengerecht in een broodje, en falafal met groente en saus ook erg lekker. Weet ook niet of ik het goed schrijf hoor. Verder is er veel groente en rijst, weet zeker dat je niet zult verhongeren daar, Want vlees is erg duur voor de lokals dus moeten ze wat anders verzinnen.

Heel veel plezier Frans

• Ronald

Uit ervaring kan ik zeggen dat het een dieet van voornamelijk falafel wordt, dus ik hoop dat je daar van houdt :-)

• Jolanda

Hallo

Ik ben zelf ook vegetarisch en vorig jaar 2 weken naar Hurghada geweest. Ik zat in een allinn hotel en ik heb 2 weken lang lekker en afwisselend gegeten. Hoe het in de kleinere dorpjes is weet ik niet….

Tijdens de excursies was er vaak veel salade en soms gebakken groentes. Toevallig ben ik gek op beiden

Kijk de vlees/vis eters hebben natuurlijk veel en veel meer keuze maar dat is hier in Nederland in de meeste restaurants ook zo…. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad in het hotel. Maar ik heb ook weleens meegemaakt in Turkije dat er weinig te eten voor mij was, toen heb ik aangeven dat ik vegetarisch ben en toen hielden ze er rekening mee. Dat was echt reuze aardig!

Heel veel plezier en alvast eet smakelijk….

groetjes Jolanda

• rene

misschien nog een handig woord: nabetie (vegetarier) de e in het midden als in ben.