bescherming zon/ malaria tabletten

• IlseE.

Hoi,

Ik ga in juli met mijn dochter van 6 naar Egypte.

Ik vroeg me af welke beschermingsfactor zonnebrandmelk we zullen meenemen.

Hoe zijn jullie ervaringen met de stralende zon aldaar? Extra maatregelen nemen wat smeren betreft?

Ik vroeg me ook af of men malaria tabletten slikt voor zo'n reis. De GGD zegt : hoeft niet. Maar een vriend die ik ken, zegt dat het wel aan te raden is…

Groetjes Ilse

• Nicolle

Hoi Ilse,

Wij nemen altijd een vrij hoge factor mee en waterproof. Mijn vriend verbrand er snel, dus het is bij hem wel nodig. Voor hem koop ik dan ook factor 20 waterproof bij de lidl (?!). Ik heb al heel wat soorten en merken uitgeprobeerd en die van de lidl blijft gewoon heel goed zitten (vooral als je vaak in het water gaat). Maar nivea is natuurlijk ook goed.

Volgens is het zelfs zo dat je net zo bruin wordt met een hoge factor als met een lage, alleen met een hoge verbrand je minder snel. (voor je gevoel blocked een hoge factor de zon, maar ik heb weleens gehoord (van een drogist) dat dit niet zo blijkt te zijn.

Ik zou zeker voor je dochter het zekere voor het onzekere nemen en een hoge factor nemen.

Vergeet trouwens ook niet je haar te beschermen. Ik weet natuurlijk niet wat voor haar je hebt, maar ik ben hoog-blond en dat is erg kwetsbaar. Ik probeer altijd op het strand zoveel mogelijk een pet op te doen en je hebt tegenwoordig ook speciaal spul wat een beschermend laagje aan je haar geeft tegen zout water en zonnestralen (uiteraard tegen een forse betaling, maar het is wel je haar)

Wij hebben nog nooit malaria tabletten gebruikt, maar volgens mij ligt dat er ook aan waar je heen gaat in egypte.

Volgens mij, moet je deze wel gebruiken als dicht bij de ‘tropen’ in de buurt zit. Maar volgens mij als je naar de bekende badplaatsen gaat (sharm, hurgada, dahab, marsa alam etc) is het niet nodig!

ALVAST VEEL PLEZIER

• monica

malaria tabletten zijn niet nodig in egypte

• Marjolein

Zolang je naar Hurghada gaat heb je geen malaria nodig,kijk bij de adviezen van de ggd.

Met een kind van 6 moet je de hoogste factor gebruiken en zeker als ze blond is iets op haar hoofd.

Tussen 1 en 4 uur uit de zon blijven,ook niet zwemmen en heel veel water drinken de hele dag.een siesta(middagslaapje) is dan het beste!

Na in zee te zijn geweest afdouchen want de Rode Zee is 3x zo zout als de Noordzee en zout brand in de huid.

Fijne vakantie

• Loona

Ik zou zeggen neem een factor 30+ deze beschermd goed. Een te hoge factor kan ook weer leiden tot andere nare dingen. En smeer je dochter steeds weer opnieuw in als ze in het water is geweest want waterproof mogen ze ook op de verpakking zetten als dit helemaal niet het geval is!

• jose

hoi ilse

Wij gaan 30 mei voor 10 dagen met onze oudste zoon van 2jr en 3 mnd

ik heb zonnefactor 50 voor hem gekocht van nivea verder heb ik hem alleen laten enten op hep a dtp hoeft niet mits dat je kindje volledig is geent als baby zijnde

zorg wel voor een pet met flappen die zal zij zeker nodig hebben malaria was niet nodig groeten jose

• IlseE.

Goede adviezen, dankjewel allemaal!

groetjes Ilse

• MARJOLEIN

bij onze GGD ( deventer) zeiden ze dat het absoluut niet nodig was ze kwamen alleen voor op een plaats waar wij niet kwamen.

Dat was overens ook niet de periode voor malaria daar. Bij ggd hadden ze het er over dat het maar op 1 of 2 maanden in het jaar daar was