Hoi Ilse,
Wij nemen altijd een vrij hoge factor mee en waterproof. Mijn vriend verbrand er snel, dus het is bij hem wel nodig. Voor hem koop ik dan ook factor 20 waterproof bij de lidl (?!). Ik heb al heel wat soorten en merken uitgeprobeerd en die van de lidl blijft gewoon heel goed zitten (vooral als je vaak in het water gaat). Maar nivea is natuurlijk ook goed.
Volgens is het zelfs zo dat je net zo bruin wordt met een hoge factor als met een lage, alleen met een hoge verbrand je minder snel. (voor je gevoel blocked een hoge factor de zon, maar ik heb weleens gehoord (van een drogist) dat dit niet zo blijkt te zijn.
Ik zou zeker voor je dochter het zekere voor het onzekere nemen en een hoge factor nemen.
Vergeet trouwens ook niet je haar te beschermen. Ik weet natuurlijk niet wat voor haar je hebt, maar ik ben hoog-blond en dat is erg kwetsbaar. Ik probeer altijd op het strand zoveel mogelijk een pet op te doen en je hebt tegenwoordig ook speciaal spul wat een beschermend laagje aan je haar geeft tegen zout water en zonnestralen (uiteraard tegen een forse betaling, maar het is wel je haar)
Wij hebben nog nooit malaria tabletten gebruikt, maar volgens mij ligt dat er ook aan waar je heen gaat in egypte.
Volgens mij, moet je deze wel gebruiken als dicht bij de ‘tropen’ in de buurt zit. Maar volgens mij als je naar de bekende badplaatsen gaat (sharm, hurgada, dahab, marsa alam etc) is het niet nodig!
ALVAST VEEL PLEZIER