wat is hier van waar

• marijke

Dit las ik net : Israël heeft burgers dinsdag gewaarschuwd om het Sinaï-schiereiland niet te bezoeken en direct naar huis te gaan als ze zich er al bevinden. De antiterreurdiensten hebben de laatste dagen aanwijzingen gekregen over plannen om Israëliërs te ontvoeren van stranden in het populaire vakantiegebied in Egypte.

De waarschuwing komt twee weken nadat militante moslims bommen lieten ontploffen in de Egyptische badplaats Dahab. Daardoor kwamen 21 personen om het leven. Zelfmoordaanslagen in 2004 op een luxehotel net over de grens in Egypte kostten onder andere elf Israëliërs het leven.

Veiligheidsbronnen meldden dinsdag dat de Egyptische politie een van de leiders heeft gedood van de groep die achter de aanslagen in Dahab zou zitten. De man opende in de plaats El Arish in het noorden van de Sinaï-woestijn het vuur op de politie. Bij de schotenwisseling die toen onstond kwam hij om het leven.

Volgens de politie gaat het om Nasr Khamis el-Milahi, de leider van de militante organisatie Tawhid wal Jihad. Deze organisatie wordt verantwoordelijk gehouden voor een aantal bloedige aanslagen, waaronder die op een hotel in Taba in 2004 en in Sharm el-Sheikh in 2005. Een naaste medewerker van Milahi, Mohammed Abdullah Alyan, raakte gewond en werd gearresteerd.

• Petr°

Heb ik de afgelopen dagen ook gehoord, ben gisteren teruggekomen. Maar, een kanttekening: Israel waarschuwt voortdurend tegen aanslagen.

• Ronald

Niemand kan beoordelen wat hier van waar is ( of diegene moet bij de Mossad werken).

• rene

van de ene kant: het is de best georganiseerde veiligheidsdienst ter wereld, met de meeste ervaring. van de andere kant: in israel kijken ze wel door een andere bril. en ik geloof niet dat israel veiliger is dan egypte. daar worden toch echt meer aanslagen gepleegd.

• elisabeth

De Israel en egypte zijn wel neven maar geen vrienden. Reken maar dat de joden beter weg kunnen blijven. Als er een vogel dood gaat in Egypte krijgen de joden de schuld. Ze zijn ontzettend anti joods

• marijke

maar goed niemand weet dus of dit echt gebeurd????

• Marjolein

Nee niemand kan weten wat er gaat gebeuren en aanslagen zijn e tegenwoordig overal.trouwens Elisabeth,de egyptenaren zijn niet tegen het joodse geloof maar tegen de israelisch.Denk dat er een veschil is als je begrijpt wat ik bedoel.