Tips El Gouna?

• IlseE.

Hallo,

Wat een leuk en praktisch fora zeg!

Ik ben van plan morgen een reis te boeken naar Egypte (12 dagen in juli naar El Gouna, Three Corners Rihana Resort) met mijn dochtertje van 6.

Nu heb ik een aantal vragen. Sommigen kan ik zelf ook opzoeken, maar er is hier onder de bezoekers een schat aan ervaring merk ik :)

Ik zal mijn vragen maar gewoon opsommen…

Welke entingen zijn nu aan te raden? Is dat DKP en gele koorts?

Wat kost dat?

Wat is een goed middeltje om te smeren tegen muggebeten?

Ik heb begrepen dat de muggen er talrijk zijn.

Mijn dochter is gek van Egypte, en ik zou ook graag naar Gizeh willen. De afstand is best ver vanuit El Gouna, maar toch overweeg ik het te doen. (het is een makkelijk kind wat de busreis best vol zou houden) Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? En wat kost het ongeveer?

Zijn hier mensen met ervaring met het hotel waar we heen gaan ? (Three Corners Rihana Resort)

Verder zijn alle tips enzo meer dan welkom!

Bedankt alvast!

groetjes Ilse

• IlseE.

Vanmiddag heb ik de reis geboekt!

11 juli gaan we heerlijk 12 dagen naar Egypte. En als het vluchtschema zo blijft, dan komen we zelfs pas op de 13e dag terug :)

Het waren de laatste 2 stoelen in het vliegtuig, dus dat was kantje boord.

We hebben er heel veel zin in!

Bedankt voor de tips, en ik blijf hier nog wel een poosje meelezen!

Groetjes Ilse

• jose

niks als lof over het hotel, mooie kamers, schone zwembaden.

Het eten is geweldig,de bediening vriendelijk/

een fijne vakantie.

Als inenting hebben wij gehad Dtp en hepatitus , zeker voor kinderen aan te raden. Bij een aanvullende verzekering worden deze geheel vergoed.

Medicijnen tegen muggen kun het beste in Egypte zelf kopen, kosten niets en helpen het beste

• IlseE.

Dankjewel!

Voor DTP en hepatitis A heb ik inderdaad al een afspraak gemaakt.

Op het reisbureau zeiden ze dat de meeste mensen het niet doen, maar wat dat betreft wil ik geen onnodig risico nemen.

Kost me wel wat, want mijn aanvullende verzekering vergoed het niet. Maar goed. Het zij zo.

Heb er veel zin in! (de reis dan haha)

groetjes Ilse