type vliegtuig

• mara

Wij vliegen op 18 mei as naar luxor en nou vroeg ik me af me wat voor type vliegtuig je vliegt. We vliegen met transavia, via niletravel. De laatste keer dat ik met transavia vloog op ene overigens kortere vlucht (3 uur) was het vliegtuig erg klein (krap), ik ben nogal lang(maar niet lang genoeg voor een stoel bij het gangpad) dus dat was echt een drama. Nu is het 5 uur dus wil even weten wat ik nu moet verwachten.

alvast bedankt!

• rene

het maakt weinig uit wat voor type het is: het is een budgetmaatschappij, en een charter: twee redenen om zoveel mogelijk stoelen in het toestel te proppen. dr is overigens laatst een onderzoekje naar beenruimte gedaan, martinair kwam heel slecht uit de bus, en de maatschappijen met veel beenruimte waren allen aziatisch (toch raar, het zijn allemaal kleine mensen daar). het verschil martinair-air malaysia was geloof ik 12 cm.

• Marjolein

mischien een aanrade:check zo vroeg mogelijk in en vraag de stoel bij de nooduitgang,die heeft de meeste beenruimte,

• J Janssen

Voor een stoel aan het gangpad stelt geen enkele maatschappij eisen aan je lengte hoor.

Je kunt bij het inchecken gewoon vragen naar een plaats aan het gangpad en (als je niet heeel erg laat bent) krijg je die gewoon.

Tsja, vliegen heeft ook vele nadelen. Als je die krappe plaatsen zo'n drama vindt is er altijd nog de bussiness class.

Martinair heeft meerdere mogelijkheden voor een upgrade en om wat ruimere plaatsen te boeken. Voor (ik geloof) zo'n 50 euro krijg je dan wat extra's en ook een paar cm meer ruimte.

Zelf ben ik ook niet een van de kleinste en m'n lief is zo'n 2 meter maar wij hebben het altijd, ook met écht lange vluchten, overleefd.

• yovan

transavia zit altijd krap, maakt niet uit waarnaartoe of hoe lang je vliegt………….

martinair trouwens ook………………maar die heeft optie voor starr-class als je er echt zoveel waarde aan hecht.

gewoon ff je verstand op nul, en denk maar aan die leuke vakantie die je tegemoet gaat!

benen schuin naar links, of naar rechts houden, want met de knieen vooruit kan je echt bijna in geen een vliegtuig meer zitten, ( ja die aziatische hahaha daar zit je nog als een prinses, en klm op lange vluchten is ook nog goed te doen)

een troost, je bent niet de enige lange persoon die in het vliegtuig zit waarschijnlijk, met jou nog vele die krap zitten .

Misschien dat die staanplaatsen nog niet zo'n gek idee zijn in te toekomst, geen last meer van krappe beenruimte……………..