taxi vanuit de luchthaven

• Eva

Het lijkt me sterk dat van het vliegveld naar downtown duurder is als naar Zamalek. Ik ging ook altijd voor ongeveer 30 pond naar Zamalek dus naar het centrum moet toch echt goedkoper kunnen. En laat je niet wijs maken dat er dag en nacht tarieven ijn want die zijn er echt niet. Trucje om de toeristen meer te laten betalen.

Veel plezier daar.

• Frans

Is ook onze ervaring moet er nog wel even bijzeggen dat we met een busje gingen. Kan er ook niets aan doen dat we voor die prijs zijn gegaan ,denk niet dat het geluk is. Maar heel veel succes ermee en ga voor de prijs.

Groetjes Frans

• anja el assal

je moet altijd de prijs van te voren afspreken en wat ik heb begrepen van mijn man ,zijn er nu gele taxi s met meter zodat je niet te veel betaald .

ik weet dat ze bij ramsis hotel rijden en ben niet zeker van dat ze bij de airport rijden ,ben namelijk vorig jaar niet geweest ,maar ik denk het haast wel.

anders duidelijk aangeven waar je heen wilt en hoeveel het kost er zijn zat taxi s dus als de een te duur lijkt vraag je gewoon een ander .

je zou het ook bij de douane en of een egypenaar even kunnen vragen wat het ongeveer kost die weten het ook precies

• Marjolein

De gele taxies die in Cairo rijden zijn duurder dan de “normale”wit/zwarte".En dan denk ik waar o waar kun je een uur rijden in nederland voor 8 euro?????

• Tineke

Marjolein,

Dat de gele taxi's duurder zijn dan de zwart witte ben ik niet met je eens hoor!

Afgelopen vrijdag, toen ik van Maadi naar het Marriott ging betaalde ik zelfs nog minder voor een gele op de heenweg dan voor een zwart witte op de terugweg! Ook een groot voordeel is dat ze schoon zijn. Van binnen en van buiten. Ze hebben een katalysator, en zijn dus veel minder vervuilend. Chauffeurs spreken allemaal engels en zijn zeer vrouwvriendelijk. Veel voordelen dus. Ik ben echt een fan van de gele taxi dat hoor je wel. Het is alleen jammer dat er nog maar zo weinig van rijden. Ik woon gelukkig twee straten van het taxikantoor af dus voor mij is het geen probleem. Groetjes, Tineke.

• anja el assal

ben het met tineke en marjolein eens ,je betaald mischien iets meer maar dan nog niet zo veel als hier in nederland.

maar ja we blijven nederlanders.

• Loona

In de gele taxi betaal je per km, in Cairo is het gebruikelijk dat je over 3km ongeveer een UUR doet;-) met al dat verkeer… In een zwarte taxi spreek je van te voren een prijs af, echter wordt deze prijs vaak hoger aan het eind van de rit als ze er te lang over gedaan hebben ivm het drukke verkeer..

• elisabeth

Niets afspreken. Ze gewoon geld geven en dan weglopen. Je moet even kijken hoe lang de rit is. Je kan rekenen van 10 tot 50 pond des de korter de rit des de minder het geld.

• Loona

ja als klappen wil moet je dat doen…

• elisabeth

dat zal er nog eens bij moeten komen. Ik doe dit al jaren hoor. Ze durven je echt niet aan te raken de toeristenpolitie is echt niet zo makkelijk.

Ik geef ze een bedrag (altijd redelijk) en loop weg.