taxi vanuit de luchthaven

• philip renier

van het hotel uit in cairo kunnen ze ons komen ophalen voor 20 dollar, arriveren met de rugzak en 2 kleine jongens, is dit een aanrader of is dit te veel geld en zoeken we zelf transport( misschien met de bus)?

• Wilma V.

Dat is heel erg veel geld.

Voor 50 a 60 (zeker niet meer) pond neem je een taxi en er rijden ook bussen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Volgens de informatie die ik hier heb, rijden de bussen 362 en 356 ook naar het centrum en kost een kaartje 2 pond per persoon.

Veel succes en een heerlijke vakantie.

Welk hotel is het in Cairo geworden?

• Frans

Nou zelfs dat is tammelijk veel hoor.Ok de taxi in cairo is iets duurder dan elders maar ook al weer niet zo veel hoor. 20 a 30 pond is ook al heel wat.

Prettige vakantie daar Frans

• Wilma V.

Hangt er ook vanaf of je overdag of 's nachts vanaf de luchthaven vervoerd wilt worden.

• Frans

Dat is waar had ik ff niet aan gedacht

• johan

hoi Philip,

Je kan heel goed met de bus. 2 LE per persoon en 1 LE per bagage. 1 dollar is 7 LE volgens mij, dus tel uit je winst. En de busrit is goed te doen qua comfort en dergelijke. Hij brengt je naar het centrum.

Johan

• René

Ligt er aan of je overdag/'s avonds aankomt, of als zoveel vluchten op Cairo: ‘s nachts. En ’s nachts rijden er geen bussen! In principe zou je, als je arabisch zou kunnen spreken en er uit ziet als een Egyptenaar, voor zo'n 20 pond max naar het centrum kunnen. Maar als toerist is het reëel om van het dubbele uit te gaan, zeker 's nachts als er geen alternatieven zijn voor de taxi.

Mocht je op zeker willen spelen, en een wat grotere auto willen (ik begrijp dat jullie met z'n 4en zijn), dan kun je op het vliegveld in de hal een auto regelen. Wat dat kost weet ik niet, het is echter wel handig en betrouwbaar.

• Frans

dan zie ik er uit als een egyptenaar nou ja een weekje zon dan is de kleur er wel ha ha ha. Maar ja de taal he die heb ik nog niet onder de knie helaas.

nou ja als ik weer thuis ben roepen ze wel arabier tegen mij, maar dat zie ik dan maar als een compliment.

Groetjes Frans

• Marjolein

Sorry maar ik zou niet weten waar je een taxi naar het centrum kan krijgen voor 20 pond?Spreek arabisch en zie er uit als een egyptische,maar het kost minstens 50/60 pond.Van de stad naar het vliegveld is goedkoper ong.40 pond.

De bus rijdt niet 's nachts en het ligt eraan welk hotel jullie hebben vanwege de ringroad.Daarbij hebben we het wel over evt.1 uur rijden!

• Marc

$ 20 is absurd veel, ik neem altijd een taxi voor 20 - 25 LE vanaf het nieuwe vliegveld naar Zamalek (voorbij downtown).

Het is even handelen maar het moet lukken.