Dahab

• Ilona

Tijdens de aanslagen was ik in Dahab. Ik heb de schok, het verdriet, het ongeloof e.d op de gezichten afgelezen. Vreselijk vond ik het dat ik op 25-4 terug naar huis moest. Ik kom hier al een paar jaar en de bewoners van Dahab gaven en geven mij een warm en welkom gevoel van thuiszijn.

Ik wil graag wat (terug)doen voor al die mensen die het nu emotioneel en financieel moeilijk hebben!!

Wie kan/wil mij adviseren over de vorm waarin ik dit kan gieten? Vereniging, stichting etc, wat is snel, eenvoudig, betrouwbaar etc.

Ik wil iedereen vragen met mij mee te denken zodat er niet teveel tijd overheen gaat!!

Alvast heel veel dank!!

Groetjes

Ilona

• anja el assal

blijf gewoon op vakantie gaan en als mensen er om vragen vertel ze dat het niet minder veilig is dan op andere plekken in de wereld .

op deze manier blijft het toerisme intact en kunnen de mensen gewoon hun bestaan verder opbouwen .

ga vooral niet via allerlei vage instanties geld geven ,dit komt meestal toch niet terecht bij de mensen die het nodig hebben

• blondie

sluit me helemaal aan bij de mening van anja el assal hierboven.

• Georgina

Ik ben het ook helemaal hiermee eens.

Gewoon naar Egypte blijven gaan, mensen gaan ook nog steeds naar New York, London, Barcelona en noem maar op.

Niemand zou z'n leven moeten laten beheersen door de assholes van deze wereld want die vind je overal.

Geef je hart, dat is belangrijk

• Ilona

Tis niet de bedoeling geld te geven. Liever zou ik zelf iets opzetten om ervoor te zorgen dat er hulp komt, maar dan in een vorm die daar op dat moment voor de juiste mensen gewenst is.

Zoals je misschien weet is geen werken, geen geld maar nog vervelender is dat de ziekenhuizen, dokters, medicijnen etc wel door de mensen betaald moet worden.

Groetjes

Ilona