Steun de inwoners van Dahab

• Josje

Verschrikkelijk, de aanslagen in Dahab. Maar: als je van plan bent om op vakantie te gaan naar Dahab, ga dan alsjeblieft gewoon. Het is zo'n leuk plaatsje en de ondernemers daar hebben het zo hard nodig dat de toeristen blijven komen. Als mensen zich laten afschrikken, hebben de terroristen gewonnen. Bovendien is de beveiliging nu weer verscherpt, dus de kans dat het daar een tweede keer gebeurt, lijkt me klein. Het is eng, natuurlijk, maar zoiets kan tenslotte ook in Nederland gebeuren. Geniet dus gewoon van je vakantie in Dahab!

• Frans

Sluit mij van harte bij deze oproep aan. Maar niet alleen Dahab maar heel egypte.De mensen daar zijn nu erg bang voor hun inkomen en geen inkomen is ook echt NIETS. Ga gewoon fijn op vakantie want hier steunen we echt de bevolking mee, wij gaan ook gewoon weer.

Groetjes Frans

• Kwiebie

Ben vorig jaar in Dahab geweest, super vakantie gehad. Dit jaar was al weer geboekt wederom voor Dahab. Tijdens de aanslag zat ik in Hurghada en ik twijfel toch heel erg om naar Dahab te gaan. Hoe leuk en gezellig ik het daar ook heb gehad de beelden op de arabische zender en mijn eigen onbehaaglijke gevoel, ik weet het op dit moment niet.

greet Petra

• Josje

Hoi Petra,

Mijn vriend in Dahab vertelde me dat de beveiliging nu wordt verzorgd door hoge politiefunctionarissen en dat niemand het nu in zijn hoofd zal halen nog een keer iets in Dahab te proberen. Mensen zijn heel hard bezig de schade te herstellen en werken keihard om het gewone leven weer op te pakken. Zelfs de getroffen restaurants zijn weer open, dankzij de hulp van de inwoners en toeristen van Dahab. Ik heb veel bewondering voor het doorzettingsvermogen, de hulpvaardigheid en de weerbaarheid van de Egyptenaren.

• blondie

sinds vele jaren, ook al lang voor de laatste aanslagen in Luxor, is er strenge beveiliging in heel egypte en met name bij de toeristische trekpleisters.

maar het is een schijnveiligheid dus, tegen dit soort terroristische aanslagen is echt geen kruid gewassen en geen enkele beveiliging voldoende om deze afschuwelijke ontwikkelingen een halt toe te roepen.

• Tineke

Ik heb hier in Cairo ook 24/7 bewaking voor de deur. Of daarmee een aanslag voorkomen wordt? Ik weet het niet hoor. Het zijn nog van die jonge jochies. Maakt niet echt indruk. Ze slapen 's nachts in ieder geval niet, wordt nogal eens wakker van hun gelach. ( Vind ik geen probleem hoor! )

Groetjes vanuit een erg warm Cairo. Tineke.

• Josje

Tja, als iemand echt een aanslag wil plegen, kun je dat niet voorkomen. Maar zoals ik zei: zoiets kan ook in Nederland/Europa gebeuren. Het is dus geen reden om niet meer naar Dahab/Egypte te gaan.

• marscha

We zijn gisteravond teruggekomen uit Dahab en hebben de aanslagen van heel dichtbij meegemaakt. Twee minuten ervoor waren we nog in de Ghazala supermarkt. Je realiseert je dan de hele vakantie dat je aan de dood ontsnapt bent. Wel of niet pinnen was onze vraag. Nee morgen maar was onze beslissing. Het verschil tussen leven en dood. We wilden naderhand eigenlijk direct naar huis, maar zijn toch gebleven om samen met de bevolking en de toeristen dit te verwerken, en het is achteraf de juiste beslissing geweest. Het verbroedert en maakt je leven rijker, al hoe verdrietig het ook is. Een heel bijzondere vakantie in het zo mooie Dahab met de mooiste koraalwereld voor de deur. We hebben genoten van het snorkelen bij de Blue Hole, Eel Garden en Moray Garden.

Dat laat je je toch niet afnemen door zo'n stelletje terroristen ?

gr.

Marscha

• elisabeth

Laat je niet in de luren leggen door zgn hoge politiefunctionarisen.De egyptische regering heet na de aanlag in Tuba 2500 mensen vastgezet. Hieronder zitten heel veel onschuldigen. Heel veel van deze mensen zijn Bedoeinen. De familie van deze mensen nemen wraak niets meer niets minder. Dit volk laat zich echt niet afschrikken door het leger e.d.

Het zijn namelijk mensen die echt niet bang zijn voor gevangenis of dood.

Het is een schijn veiligheid maar zoals ik al schreef je weet nooit waar en wanneer een aanslag gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik niet zoveel had met Egypte ik ook niet was gegaan. Als dit in Turkeije was gebeurd had ik dit land zeker vermeden. Ik snap mensen toch wel die zeggen nu even niet naar Egypte