egyptisch geld hier halen?

• bobby

Hallo allemaal,

wat een geweldig forum is dit..ik ga in mei met een paar mensen naar egypte.we gaan eerst naar het strand op basis van all inclusive en daarna een nijlcruise.

nu vraag ik me af of het beter is om hier in nederland al egyptisch geld te halen of dat we in hurghada geld pinnne. ik heb wel vernomen dat het handig is om losse euro's mee te nemen om als fooi te geven enzo.

kan iemand mij tips geven voor het egyptische geld??toppie alvast!

• René

Overal in Egypte zitten PINautomaten, dus. Nee, geen geld meenemen. En de tips en bakshiesh kun je beter ook in Egyptische ponden geven.

• Hendrika

Wij nemen wel wat Egyptisch geld uit Nederland mee voor de fooien, in Hurghada en Sharm zijn dan wel pinautomaten, in Marsa Alam helemaal niet!

Ze hebben er meer aan dan aan euromunten, die ze weer moeten wisselen.

Bij het grenswisselkantoor halen we dan 10 pond biljetten voor de eerste dag, vliegveld, chauffeur busje en drager van de koffer.

• MARJOLEIN

Je kunt alleen geld halen op schiphol je kunt geen geld bestellen bij bank. Ik zou wel wat meenemen.

Voor de eerste dagen.

Verder kun je ook kleine biljetten aan euro's meenemen. Handig als je kleine wisseltransacties wil doen.

• Zonnetje

Je kunt bij aankomst op het vliegveld van Hurghada ook even euro's wisselen in ponden. Zijn officiële banken met normale wisselkoersen. Is zo gebeurd en daar heb je echt wel even tijd voor hoor. Je kunt ook kleine coupures wisselen.

Fijne vakantie!

• El

Is het dan veranderd dat je bij de banken in Nederland geen Egytische ponden kan halen. Twee jaar geleden kon ik zo ponden halen bij de ABN/AMRO.

Groetjes

El

• rene

volgens mij niet. maar, zoals mijn naamgenoot al aangeeft (behalve dan voor marsa alam), waarom niet gewoon pinnen? dan betaal je de valutakoers ipv de “u koopt”koers

• jacqueline

hallo wij zijn september 2005 naar egypte geweest en hebben bij het grenswisselkantoor geld gehaald ook is het te bestellen bij de abn-amro bank

• Bernard

Ik ben toch al redelijk vaak in Egypte geweest en trek daar altijd gewoon geld uit de muur. Zorg alleen wel dat je altijd van te voren duidelijk prijs bepaalt bij alles wat je doet of koopt, ze zijn er nu eenmaal goed in om er meer van te maken.

• Nelly

wij hebben voor voor de 1e dagen (ook omdat we s avonds aankwamen en je wilt toch wat drinken niet?) geld gehaald op het GWK