Aanslagen in Dahab

• Sander

In reactie op alle consternatie hier op het prikbord een kleine update van het front:

Dahab ligt 90 km noordelijk van SSH aan de oostkust van de Sinai.

Gisteravond om 19.15 uur werden drie bom explosies gemeld.

Officiele dodental op dit moment (10.49 uur, dinsdag) is 23. Verder 60 gewonden gemeld.

In SSH is alles rustig. Toeristen zijn geschokt maar rustig en relativerend.

Officiele bronnen geven aan dat er in SSH geen aanslag verwacht wordt.

Veiligheid is vanzelfsprekend aangescherpt maar het gewone (uitgaansleven) gaat door.

Mijn gasten heb ik geadviseerd gisteravond niet naar Naama Bay of Old Market te gaan maar in het hotel te blijven.

Heeft u uw vakantie in SSH gepland en wilt u meer weten stuur dan gerust een e-mail aan gm@iberotelclubfanara.com

Sander Willemsen

Directeur Iberotel Club Fanara & Residence

• paul

Hallo Sander,

Zou je mij kunnen vertellen wat de afstand is tussen Dahab en Hurghada.

A.s zondag ga ik namelijk naar Hurghada.

En is reizen naar Egypte nu wel verantwoord ?

Zou je mij ff willen berichten hierover.

Met vriendelijke groeten,

Paul.

• Sander

Hurghada ligt aan de andere kant van de rode zee.

Naar mijn mening blijft het nog steeds gevaarlijker om de straat over te steken dan om naar Egypte te gaan.

Geen garanties, maar die heb je nergens, ook niet in Amsterdam, Londen of Madrid…..

I woon en werk hier en voel me in Sharm El Sheikh erg veilig.

• chantal

He paul,

wij gan ook zondag naar hurgada. In welk hotel zit je / jullie?

• anja el assal

fijn dat jij tenminste een relativerend berichtje stuurt uit sharm ,mensen zijn veel te snel bang en hebben al snel het idee dat het hele land in chaos is ,natuurlijk moet je voorzichtig zijn maar tegenwoordig kan het overal gebeuren ,ik ga in mei naar parijs met mijn dochter op schoolreisje en daar maak ik me eerlijk gezegd meer zorgen over dan de hele zomer die ik in cairo en sharm zal zijn .

mijn zwager werkt in het naama bay hotel en verteld ook regelmatig dat het rustig is en dat ze gewoon extra allert zijn ,en meer kun je niet doen .