nijlcruise met gobest

• petra

in September gaan wij een nijlcruise maken met Gobest.

Zijn er nog andere die dat gaan doen of hebben gedaan.

Laat het me weten met je ervaringen>

Wat ik ook graag wil weten, hoe zijn de kledingadviezen tijdens de diners aan boord.

Wie kan me daar iets meer over vertellen.

Al met al vertel me alles over een cruise en leven daarin in en daarbuiten

• c de hullu

hallo

wij hebben de 15 daagse rondreis van go best gedaan ,daar in was een cruise van 3 dagen .

wij hebben s middags in korte broek aan tafel gezeten dat was hele maal geen probleem,s,avonds in gewoon normale kleding ,je hoeft daar geen speciale kleding voor mee te nemen.de reis die wij hebben gedaan was perfect en heel goed verzorgd.

wij vonden het op de boot heel gezellig en het eten was ook prima .

de jongens die de kamer schoon maakte ,legde elke dag en ander figuur van de handoeken op bed.

onze kamer werd zelfs 2 keer per dag schoon gemaakt en 2 keer schoone handdoeken per dag .

je moet wel maken dat je goed bent ingeent,bij ons in de groep heeft wel 70% diaree gehad ,wij gelukkig niet ,maar we hadden ook preventief medicijnen tegen bacterien tegen,want die zijn er genoeg.als je nog wat wilt weten mail me dan maar

• Tanneke

Nou nou, dat is toch echt wel overdreven hoor 70% van de groep diaree.

Ik zat ook in de groep en van de 36 personen hebben er misschien 6 personen darmproblemen gehad. Er was echt niks mis met het voedsel. Voornaamste reden is (ervaring van de reisleiding) dat mensen zitten te bunkeren of hun leven ervan af hangt. Overal (hotels & Nijlcruise) zijn de maaltijden in buffetvorm. Combinatie van te veel eten, ander ritme en klimaat kan darmproblemen veroorzaken. Gezond verstand en veel flessen water is het enige wat je nodig hebt.

De cruise is leuk. Goede accommodatie en verder vrij eenvoudig. Niet te vergelijken met zee cruises met captain dinners etc. Wees voorbereid dat deze cruise één van velen (260 schepen) is op de NIJL. En dat het een drukte is van komende en gaande schepen, vooral bij de sluizen is het een kwestie van geduld, maar veelal kan je een paar uur van boord om de plaats Esna te ontdekken.

Veel plezier.