aanslag

• waarom

Hebben jullie het gehoord dat er 17 mense gedood zijn in kerken in alexandrie? het is echt te gek voor woorden dat sommige mensen zo doen

• mohamed mido

Hoi dat is niet waar dat een dood is waar maar niet 17 beste jij kijk goed niet de mensen weschreken A U B wie zijn met elkar samen wonen in Egypte Moslim and chrestean en geke mensen ovraal je vindt niet allen in Egypte

Groetjes

Mohamed mido

• waarom

maar dat weet ik ook heus wel hoor dat zulke mensen op de wereld lopen. Niet alleen in Egypte…maar daarom mag ik het nog wel erg vinden.

• liesbeth

ja dat vind ik ook. je moet je niet gelijk zo aangevallen voelen..

• syl

Het is gewoon ongelooflijk wat er in Egypte gebeurd.

Het meeste nieuws komt niet naar buiten van wat er daar gebeurt met de christenen het is gewoon schandalig terwijl die mensen alleen maar hun geloof willen belijden.

laat elkaar gewoon lekker met rust en hou je met je eigen leven bezig.

• rene

t klopt wel wat mido zegt, het was maar één dode onder de 17 slachtoffers (ook nog één teveel, maar toch wel een verschil). neemt niet weg dat het hardstikke erg is, maar je maakt het wel groter dan het is.

• waarom

1 dode is ook al erg genoeg vooral omdat christenen altijd gastvrij geweest zijn t.o.v de moslims. Tenslotte was Egypte eerst christelijk en is het daarna veel veroverd geweest. Het moet toch mogelijk zijn om normaal naast elkaar te leven.

• Maaike

Waarom?

Omdat er altijd wel een paar rotte appels in een volle mand zitten.

En kijk nu eens naar Nederland….. hoeveel rotte appels zitten hier wel niet?

• Ingrid

Erg is het inderdaad en helaas gebeurt dit (al eeuwen) over de gehele wereld. Laten we er echter voor oppassen om mee te doen in die scheiding tussen Christenen en Moslims. Een goede Christen én een goede Moslim is tegen geweld… het zijn de slechten die dit soort aanslagen plegen :-(

• rene

christenen altijd gastvrij? ik denk niet dat je dat hard kunt maken. door de eeuwen heen is het eerder andersom geweest. de reden dat ik reageer is dat je het wel erg zwart-wit neerzet met ‘de’ chr. en ‘de’ moslims. het moet toch mogelijk zijn om normaal naast elkaar te leven. ja dat hoop ik ook, maar dat zal nog wel even duren, kijk alleen al naar je eigen zin:

1 dode is ook al erg genoeg vooral omdat christenen (de goeden blijkbaar) altijd gastvrij geweest zijn t.o.v de moslims (de slechten blijkbaar). ik denk dat het belangrijker is om de oorzaken aan te pakken in plaats van een vinger te wijzen. ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat ik in de situatie van de dader niet hetzelfde gedaan zou hebben (bijv. in armoede opgegroeid, weinig onderwijs en een kwaad-prekende iman die al jaren een bekrompen beeld van de werkelijkheid geeft)

toch? of heb ik nou zo'n kronkel in mn kop. (en natuurlijk vind ik elke dode er ook één te veel)