Ervaringen Hapagfly

• Henk

Dag,

In januari heb ik een ticket geboekt vanaf Düsseldorf met Hapagfly naar Hurghada.

Ik had toen de keus tussen twee vertrektijden op zowel de heen- als de terugreis.

Vandaag kreeg ik voor de 3e keer ..! een mailtje van ze dat de vluchttijden zijn veranderd en je wordt dan geacht dit te bevestigen.

Is er iemand die dit ook is overkomen?

Het gaat mij vnl. om de terugreis.

Het lijkt me erg lastig om tijdens mijn vakantie steeds de mail te moeten checken of de terugreis toch niet eerder plaatsvindt dan gedacht, zeker als je bedenkt dat ik er naar toe ga om te duiken. Er moet n.l minimaal 24 uur tussen de laatste duik en het vliegen zitten i.v.m gevaar voor decompressieziekte.

Henk

• rene

het ligt natuurlijk ook aan je gezondheid, conditie, alcoholgebruik en het voldoende water tot je nemen, maar als je geen deco-duik doet is het maar 18 uur.

wel rot dat het steeds veranderd, maar moet je het niet zowiezo checken, anders loop je de kans je terugvlucht te missen…..

groeten

• Henk

rene schreef:

>

> het ligt natuurlijk ook aan je gezondheid, conditie,

> alcoholgebruik en het voldoende water tot je nemen, maar als

> je geen deco-duik doet is het maar 18 uur.

> wel rot dat het steeds veranderd, maar moet je het niet

> zowiezo checken, anders loop je de kans je terugvlucht te

> missen…..

> groeten

Dag Rene,

Dat weet ik wel, maar 24 uur wordt aanbevolen en daar houd ik me dan ook aan.

Maar als ze op het laatste moment hun terugvlucht weer veranderen scheelt dat wel minimaal 1 duik. En als je voor het duiken naar Egypte ga is dat heel veel, vind ik.

Henk.

• Marian

Zou je niet beter bij een fatsoenlijke reis org. boeken dan heb je die dol allemaal niet.

Groetjes.

• gerda

Ik werk zelf bij een reisorganisatie en een vluchtwijziging kan altijd voorkomen, het is en blijft een chartervlucht. Voor meer zekerheid moet je een lijndienst boeken. Je moet als je alleen een vlucht hebt geboekt altijd de terugvlucht herbevestigen, dus navragen of het nog de vlucht en tijd is wat in je ticket staat. Als je er een hotel bij hebt geboekt word je geinformeerd door de hostess of zie je het op het mededelingenbord van de desbetreffende organisatie.

• Henk

Hoezo fatsoenlijke reisorganisatie?

Zeker net nieuw op dit forum?

Er zijn hier genoeg verhalen te vinden dat het reisorganisaties fout kan gaan.

Bovendien is Hapagfly geen reisorganisatie maar een dochteronderneming van Hapaglloyd.

Een beetje grotere organisatie dan Transavia denk ik.

Henk.

Marian schreef:

>

> Zou je niet beter bij een fatsoenlijke reis org. boeken dan

> heb je die dol allemaal niet.

> Groetjes.

• Henk

Dag Gerda,

Bedankt voor je antwoord, ik heb er niet bij stil gestaan, maar normaal gesproken krijg je pas een week van te voren je tickets toegestuurd.

Ik had al in januari geboekt en had toen de keus tussen 2 vertrektijden op zowel de heenreis als de terugreis.

Ik zal er in ieder geval rekening mee houden om op tijd te reconfirmeren.

Henk.

gerda schreef:

>

> Ik werk zelf bij een reisorganisatie en een vluchtwijziging

> kan altijd voorkomen, het is en blijft een chartervlucht.

> Voor meer zekerheid moet je een lijndienst boeken. Je moet

> als je alleen een vlucht hebt geboekt altijd de terugvlucht

> herbevestigen, dus navragen of het nog de vlucht en tijd is

> wat in je ticket staat. Als je er een hotel bij hebt geboekt

> word je geinformeerd door de hostess of zie je het op het

> mededelingenbord van de desbetreffende organisatie.