zwemmen in cairo

• carla

Wij zijn in de zomer 7 dagen in cairo. Wie weet in welke hotels je als niet-hotelgast tegen betaling gebruik mag maken van het zwembad en hoe duur dat is. Vroeger deden we dat in club-med - manial palace maar dat schijnt niet meer te kunnen.

carla

• roos

Wij hebben afgelopen juli in het Sonesta hotel in Heliopolis van het zwembad gebruik gemaakt.

Ik herinner me niet hoeveel we daarvoor betaald hebben.

• Gipsy

Volgens mij kan het (bijna) overal wel. Ik zou zeggen: gewoon proberen bij het hotel waar je in de buurt bent.

Maar heeft jullie hotel geen zwembad dan?

• carla

nee, volgens mij niet. Tenzij het het pharaoh hotel wordt. Ik weet niet of je ooit wel eens in het toenmalige club med/manial palace bent geweest? Daar kon je een betaalbare dagkaart kopen inclusief lunchbuffet met onbeperkt drinken, zelfs wijn. Daar was het echt fantastisch om een warme dag met kinderen door te brengen. Helaas zit club med er niet meer. ik vraag me af wat nu de beste, betaalbare plek in cairo is.

• Gipsy

Vaak kun je gewoon binnenlopen en doen ze niet moeilijk. En als je bekend bent met de gewoontes en gebruiken weet je vast wel dat wat baksheesj wonderen kan doen.

Over het algemeen geldt ook hier de gastvrijheid van de gemiddelde Egyptenaar.

• Petr°

AC Milan Cairo, groot sportcomplex waar je alle sporten kunt beoefenen, inclusief zwemmen?

• roos

Je kan ook het hotel waarin je verblijft vragen om even in de rondte te bellen.