Hallo dan!
Voor een dagecursie in Cairo zou ik in Cairo zelf rondshoppen bij de verschillende reisbureautjes. Niet in het hotel zelf, daar betaal je aardig wat extra. Het is trouwens ook zelf goed te doen, gewoon een taxi huren voor de dag. Prijzen durf ik je niet te geven, met de devaluatie van het pond is dat aardig veranderd. Omgerekend naar euros: denk aan zo'n 10 euro pp.
Qua hotel zou ik je het Happyton aanraden, niet duur, rustig gelegen en niet al te ver van het centrum. En het is een hotel waar niet alle grote groepen komen, ik vind t erg leuk!
Restaurants: ligt er aan wat je zoekt. Een zekere keus en redelijk qua prijs is en blijft Felfela, vlakbij Tahrir Square. Mijn favoriet is El Tabei, niet ver van Ramses Station. Simpel eten, erg gezellig en het kost een drol.
Binnenlandse vluchten zijn voor Egyptische begrippen erg duur. Heb je al over de trein nagedacht? Er gaan ook nachttreinen, redelijk comfortabel, niet duur en gewoon leuk. Als je de tijd er voor hebt zou ik de dagtrein aanraden, erg goede manier om wat van het land te zien. En alweer: niet duur.
Meer vragen? Kom maar op!
Groeten René