Hoeveel kost een visum?

• arzubel

Hoeveel kost een toeristenvisum? Is 1 pasfoto voldoende? Ik ben Belg, soms is er verschil per nationaliteit. Kan ik dit visum kopen bij aankomst op de luchthaven?

Heb ik nog iets anders nodig dan 1 foto en ….euro.

ps; ik reis met mijn identiteitskaart, dat is wel belangrijk om het juiste antwoord op mijn vraag te kunnen geven.

• Martien

Of er andere regels gelden voor Belgen dan voor Nederlanders weet ik niet. Hoe dan ook: ik heb expres géén label van de één of andere touroperator aan m'n handbagage gedaan en kon bij aankomst direct (als énige van een vol vliegtuig!) met mijn dochter richting de ándere balie lopen (helemaal rechts van de rij waar iedereen naar toe verwezen werd…). Niemand die naar ons omkeek of ons richting “toeristenbalie” dirigeerde!

Paspoorten overhandigd, visum aangevraagd à € 14,= per stuk en dóórlopen maar. Onze koffers kwamen ook nog 'ns als eerste op de lopende band, dus we zaten 15 minuten later al in de bus!

• Henk

…en toen maar wachten op al die anderen!

• lucia

wij vertrekken a.s. zondag naar sharm el sheik; is een pasfoto verplicht als nederlander bij een visum?

• jona

Niet iedereen gaat als groep, er zijn er zat die het liever zelf doen, is ook veel leuker.

• Martien

Nee, hoor Henk! Wij hadden een héle luxe touringcar voor slechts 3 “parties” (ikzelf + dochter, verder 1 man alleen, en 1 stel met kindje). We konden zó vertrekken!!!

• Henk

Hoe is dat spreekwoord ook alweer?

Het geluk is ook altijd met de domme…

(grapje)

Henk

• Wilma V.

Nee, dan heb je geen paspoort nodig.

• Wilma V.

Oeps, foutje, ik bedoel natuurlijk dat je geen pasfoto nodig hebt.

• jeanette

visum halen stelt niets voor. Gewoon douane handeling. Je krijgt een soort postzegel in je paspoort en een stempel. Geen pasfoto's enz. In het vliegtuig krijg je een briefje waarop je met blokletters je gegevens opschrijft (troost je, want hoe keurig je ook schrijft de douanier weet het altijd beter en machelkt er wel weer over heen:-) )

mvg

j