Luxor

• gerda

Op zich is het een geweldig idee om alles op de fiets te doen want dan “proef” je ook het echte plattelandsleven. Maar je verkijkt je vaak op de afstanden aan de overkant (de Westbank), vanaf de ferry is het nog een behoorlijk stuk fietsen voordat je bij de bergen bent. En ook is het best wel een zwaar ritje naar de Vallei der Koningen, de heenweg is een behoorlijke klim en dan in de hete zon………Helemaal als je maar 2 dagen hebt dan zou ik het te zwaar vinden. Je kunt ook een taxi huren die je over de brug naar de overkant brengt en overal blijft wachten waar jij eruit wilt. Het Iberotel (net gerenoveerd, het vroegere Novotel) ligt wel mooi centraal, aan de Nijl op loopafstand van de Luxor Tempel en het centrum. Een aanrader is ook om even een kijkje te nemen in de tuin van Het Old Winter Palace, prachtig aangelegd. En uiteraard een tochtje per koets door Luxor is ook een must. Je krijgt dan een goede indruk van Luxor.

Heel veel plezier in Luxor. Ik heb er jaren gewoond en gewerkt dus ik krijg weer de kriebels als ik dit allemaal lees………………..

En mocht het eten je niet bevallen in die restaurantjes dan is er in geval van nood altijd nog een McDonalds, Kentucky Fried Chicken en een Pizzahut………………..

• gerda

Sorry, ik heb denk ik op de verkeerde knop gedrukt want ik wilde eigenlijk reageren op het bericht hieronder……………

• Martien

Hoi Gerda,

Bedankt! Ik houd erg van tuinen/groen, dus zal 'n kijkje nemen bij de tuinen! Ik verheug me er ontzettend op, dus kan me voorstellen dat jij de kriebels krijgt…

• gerda

Wat ook ontzettend leuk en mooi is, een feluccatochtje (zeilbootje) maken op de Nijl met zonsondergang………….(als er wind staat…..hahaha)