Jongens, wat zijn jullie toch snel allemaal met jullie reacties! Heerlijk, daar kan ik wat mee! Ik kijk gewoon ter plekke even naar hoe de temperatuur is, want dat fietsen vind ik ook wel lekker!
Wat betreft Dal der Koningen: het zijn héél veel graven, die je niet allemáál kunt zien, maar wat zijn de graven die je echt “gezien moet hebben” (dat hoeft niet persé hetgeen te zijn dat in alle boekjes staat… het kan ook best zijn dat er bepaalde mooie graven zijn waar het lekker rustig is, en je dus méér kan genieten van het bijzondere!).
Miriam, misschien dat ik jou later nog mail. Ik denk er over om medicijnen e.d. mee te nemen voor de paardenkliniek in Luxor, maar ik moet nog even kijken of dat allemaal lukt. Omdat jij daar woont, heb jij misschien al 'ns met ze te maken gehad. Wat betreft die restaurants: is het eten daar écht “goed” (ik bedoel: in de duurdere hotels wassen ze de sla met mineraalwater en is de hygiëne heel goed)? We gaan daarná nog 5 dagen naar de Rode Zee en ik wil wel héél graag buikpijnvrij blijven, dochter idem dito…
Groetjes,
MartienMartien schreef:
>
> Wij gaan op 27 april naar Luxor en verblijven daar 2 nachten
> op basis van Logies en ontbijt. Mijn dochter en ik gaan dan
> al vroeg op pad om daar al het moois eens te gaan bekijken.
>
> Kan je in de buurt van de graven (Dal der Koningen) een hapje
> eten (en dan góed, bedoel ik, zonder dat je een paar dagen
> later ziek bent)? Of moeten we dan echt naar hartje
> Luxor/Karnak om een goed hotel/restaurant in te duiken en
> dáár te eten?
>
> Wat is een mooie volgorde, trouwens, om een hele dag op stap
> te gaan? Wij verblijven vlak bij de tempel van Luxor, in
> Iberotel Luxor, dus dat is ons vertrekpunt!