Sharm of Marsa Alam voor snorkelen

• Sari

Hallo,

Wij zijn al 4 keer naar Sharm el Sheik geweest en vinden het daar prachtig. Wij snorkelen erg veel en vinden dat er in Sharm veel vis zit. Nu willen wij een keer naar Marsa Alam, zit daar ook zoveel vis of is dit minder. Wij twijfelen tussen Brayka bay of Lahami bay in Berenice. Alle recties zijn welkom. Wij weten dat het in Marsa erg rustig is maar dat vinden we juist fijn.

groet,

Sari

• Gipsy

Ook al ben ik geen onderwaterexpert, volgens mij is het in de kleinere badplaatsen nog beter snorkelen omdat daar de riffen nog niet overlopen zijn door de toeristen en de vissen nog rustige plekjes kunnen vinden.

Onderwaterflora en -fauna houden denk ik niet zo van grote toeristenmassa's.

Als je echt gaat voor het onderwatergebeuren, ook van rust houdt en geen toeristisch vermaak zoekt zoals animatie, veel souvernierswinkeltjes en een druk uitgaansleven, zou ik het wel weten.

• wombat1968

Verleden jaar in brayka bay geweest. Prima resort. Erg leuke baai om te snorkelen. Er is een duikschool aanwezig, Seafari.

Mijn vriend duikt, maar ik heb me prima vermaakt met het snorkelen. En af en toe ben ik met de zodiac mee geweest van de duikers. Snorkelen kan niet bij elk rif. Abu dahab, moet je heen. Ik was 2 minuten in het water en daar zag ik de zeekoe, wat een gave lobbes. Ik was helemaal alleen met hem. Meteen foto's gemaakt.

En samadai kan je snorkelen met dolfijnen. Was met de duikgroep maar ik ging met de zodiac dolfijnen spotten. Echt gaaf ze kwamen langs de boot en de boot dropte me steeds opnieuw in het water bij de dolfijnengroep. Op den duur mag je niet meer verder dat rif in dit is beschermt gebied voor de dolfijnen.

Dus marsa alam zeker doen. Er is buiten het resort echt niets. Sharm is veel drukker. Daar zijn ook veel meer boten bij de riffen.

Lahami Bay ben ik nog niet geweest.

• Hendrika

Wij hebben de zeekoe en schildpad ook bij Abu Dabab gezien. Ik vond het rif er ook geweldig mooi.

Hotel Samaya is onderdeel van een groep van 3 hotels die tegen elkaar aan liggen. Het is een heel groot complex. Zij hebben wel een mooie baai. Van mensen die we gesproken hebben was het daar ook prima. Het voordeel van een baai is dat je elke dag kunt snorkelen. Bij het Akassia is er geen baai en bij harde wind (november 2005) konden we niet elke dag bij het rif snorkelen. Er is dan wel een shuttel beschikbaar om je naar een andere plek te brengen.

De kamers is het Akassia waren erg mooi en ruim, hebben een koelkast, kluisje en grote badkamer. Het eten is er goed, niemand gesproken die last van de darmen had. Het complex is prachtig aangelegd en 's avonds met lampjes helemaal verlicht.

Buiten de hotels is er niets, je moet van de onderwaterwereld houden en het vertier in het hotel zoeken.

Maar een aanrader is het zeker.

Groetjes Hendrika

• jeannet

Ligt hotel coraya beach resort daar ook in de buurt? bij abu dahab (geloof ik dat het was)

• femke

Volgens mij wel. We kwamen er dacht ik langs toen we van ons hotel ( Akassia) naar Abu Dabab gingen met de bus. Coraya werd overigens net als Akassia, aangeraden door onze hostess als zijnde de 2 beste hotels daar in de buurt.

femke

• Hendrika

Coraya, Lamaya en Samaya liggen allemaal bij elkaar. Dat is 1 groot complex. Dit complex ligt vlak bij de luchthaven van Marsa Alam. Het Akassia ligt ongeveer 20 kilometer verderop. Maar zowel het Akassia als ook Coraya enz. liggen nog een eind uit de buurt van Abu Dabab. Als je een excursie boekt, komt de pendelbus langs de hotels vandaar dat wij vanuit het Akassia ook langs bovengenoemde hotels gekomen zijn. Het is erg leuk trouwens, je word gefilmd vanaf je hotel en dat de hele trip, ook onder water. Je kunt een DVD of video van deze trip kopen na afloop. Mocht je dit willen zou ik de video aanraden, die kun je zelf op DVD overzetten, omdat de DVD's die ze daar hebben niet altijd compatible zijn met de Europese systemen.