wind in Dahab?

• Eva

De vraag is door iemand anders hier al eerder gesteld, maar helaas nog geen antwoord. Ook ik zou graag willen weten of er erg veel / vaak harde wind is in Dahab en of dit het snorkelen lastiger maakt. Ben van plan in mei te gaan. hopelijk wil iemand er op reageren. b.v.d.

• Wilma V.

Ik ben een aantal keren in Dahab geweest, te weten in de maanden november/december, mei en juli.

In mei en juli heb ik heerlijk kunnen snorkelen en geen last gehad van de wind. In die andere periode waaide het wel harder, maar ben ik gewoon niet wezen snorkelen vanwege andere “verplichtingen.”

Dahab………………een enorme aanrader wat mij betreft en in mei ben ik weer van de partij.

• Gipsy

Er waait in de winter en voorjaar vaak een harde woestijnwind rond de hele rode zeekust, niet alleen in Dahab. Dan zijn er vaak dagen dat je door de wind niet kunt snorkelen en dat de duikboten niet uit kunnen varen.

Er is niks zo onvoorspeelbaar dan het weer, dat is ook zo aan de rode zeekust voor wat betreft de wind.

In mei is de wind over het algemeen een stuk minder, zeker wat later in mei heb je hier meestal geen last meer van, dan kun je zeker snorkelen en is de temperatuur ook erg prettig daarvoor.

De maanden mei en oktober zijn de meest ideale maanden om Egypte te bezoeken, in alle regio's en voor alle activiteiten.

Lijkt me dus een prima plan om in mei naar Dahab te gaan, ook mijn idee!!

• Eva

bedankt voor die snelle en informatieve reacties! Ik krijg er steeds meer zin in.