vrouw alleen op vakantie

• Marjolein

Ik heb bedoeld te zeggen dat er velen uiteraard niet allen,bij lopen waarbij ik denk nou ja, je had beter niets aan kunnen trekken.Die vragen om problemen,waar dan ook.Uiteindelijk zijn vele mannen waar ter wereld gelijk.En op de vraag waar ik geweest ben in Egypte, wel bepaaldelijk niet alleen de toeristensteden.Woon zelf in Cairo en ben overal geweest tot in de kleinste dorpen toe,ook alleen als vrouw.

Maar denk wel dat vele jongeren zeker provoceren door hetzelfde als in nederland gekleed te gaan en in Egypte word dat dan vertaald dat je een @!#$ bent.En tegen je praten omdat je een buitenlander bent en misschien wat wil kopen dat hoort erbij en is in veel toeristensteden het geval, het kan niet hetzelfde zijn overal.En inderdaad als je de moeite neemt om wat woordjes als nee enz te leren kom je een heel eind om de mannen op afstand te houden als jij dat wilt.

• elisabeth

Hoezo heb jij begrip ervoor dat Egyptische mannen ons(westerse) vrouwen zien als h..ren. Bha. Dat je het snapt ok maar BEGRIP!!!!. Vrouwen die er misschien in jou ogen een andere seksuele moraal op nahouden zijn nog geen h..ren. Hou toch op dit heet in mijn ogen vrouwenonderdrukking . Egyptische mannen zijn de h..ren die zijn wat mij betreft te makkelijk. Nooit geleerd dat vrouwen er niet alleen zijn voor hun seksuele genot en dat zij hier ook een grens in kunnen stellen. Misschien ben ik te fel maar dit is wat ik ook altijd aan me Egyptische vrienden vertel. It takes two to tango. Het is vanuit het geloof namelijk verboden voor man en vrouw. Dus voor de man en de vrouw onaceptabel.Xallash

• Petr.

Europese vrouwen worden in het algemeen gezien als makkelijk te krijgen. Natuurlijk spelen daarin meerdere factoren een rol; het gedrag en de manier waarop de vrouw in kwestie zich pleegt te kleden, en de ervaring van de man met Europese vrouwen. Veel Egyptenaren zijn door gemengde huwelijken in familie en kennissenkring bekend met de manier waarop “de Europese vrouw” zich gedraagt en zal zijn gedrag daarop aanpassen. Het feit dat een man getrouwd is doet vaak niet ter zake, het doel is sex, en geen huwelijk.

In de toeristenplaatsen zul je dan ook regelmatig benaderd worden met verzoekjes om op stap te gaan. Handtastelijkheden zijn zeldzaam, en het blijft meestal bij verbaal aandringen. Bovendien praten Egyptenaren graag en veel, ook als je niet beschikbaar bent;)

Vriendelijk en beslist blijven, afstand houden, en ze gewoon geen kans geven…

• Ingrid

Ik begrijp/snap slechts dat ze een bepaald beeld van de Westerse vrouwen hebben maar ik heb nooit beweerd dat dit terecht is. Ik zie dat trouwens ook niet vanuit mijn oogpunt maar vanuit hun oogpunt. En ondanks dat ik me zoveel mogelijk heb aangepast en daarvoor van de meeste mannen ook veel waardering kreeg, ben ook ik wel eens lastiggevallen. En toch begrijp ik waar het beeld vandaan komt ja.

• René

Volgens mij staan de pek en veren al voor je klaar, Ingrid! Je mening zal niet echt in goede aarde vallen, maar ik moet zeggen dat ik het wel met je eens ben. Als je vanuit het perspectief van de Egyptische man kijkt (in plaats van uit het perspectief van de westerse vrouw die daar op vakantie is), is het beeld dat de heren van de westerse vrouw hebben helemaal niet zo raar. Gebaseerd op a. de toeristen die ze zien, b. de westerse programma's die ook in Egypte te zien zijn en c. het enorme verschil in gedrag tussen de Egyptische en de westerse vrouw.

Wat niet wegneemt dat het goed te praten is, zeker niet als het om handtastelijkheden gaat. Gelukkig gebeurt dat bijna niet, en als het al gebeurt heb je de steun van alle omstanders.

• elisabeth

Laat ik het even nuanceren. Ik snap wel waar het vandaan kom en de pek en veren staan zeker niet klaar maar soms kan ik me er zo aan irriteren. Zeker als Westerse mensen meedoen aan die kull. De dubbele moraal stoort me heel erg. Je kan dan wel zeggen dat het uit de cultuur komt maar dit vind ik te makkelijk. Als je kijkt waar hun cultuur voornamelijk op gebaseerd is (islam) kan je concluderen dat seks voor het huwelijk niet mag voor mannen en vrouwen.

Ik vind toch dat je je altijd moet verweren tegen het woord makkelijk. Want staat makkelijk dan voor vies en voos maar geldt dit dan niet als de Egyptische mannen makkelijk zijn.

Ik vind het min of meer onze plicht om hier altijd een weerwoord tgen te hebben en niet meejanken van ja ze zijn makkelijk en ja ze zien er te bloot uit en ja vanuit hun perpectief e.d.Vrouwenrechten zijn namelijk universeel.

• Petr°

Tja, ik zie in Egypte meer hypocrieten dan in Nederland. Meer zoals het in Nederland 60 jaar geleden was; zondags op de voorste bank in de kerk, en ondertussen de katjes in het donker knijpen.

Juist omdat er zo`n sterke moraal heerst, en er op veel gebieden helemaal niks mag, gaat men zoeken naar mogelijkheden.Want, die mogelijkheden zijn er, en niet alleen bij Westerse vrouwen!

Natuurlijk is het een dubbele moraal, natuurlijk is het schijnheilig, maar geef ze eens ongelijk…de mogelijkheden zijn er, het vlees is zwak, en waarom zou je je die pleziertjes laten ontnemen? Dan maar een beetje haram, tenslotte kan dat allemaal weggewerkt worden, te zijner tijd, mumkin bokra,incha`allah…

• Linda

Hallo iedreen

mag ik iedereeen alvast bedanken voor alle tips;

ik heb zker handvaten voor mijn vakantie.

Ik wil voornamelijk rust en zon en me ex vergeten.

Dus ben mannen ook ff zat

Maar het komt wel goed met mij, ik weeet hoe ik me moet opstellen

Gr LindqPetr° schreef:

>

> Tja, ik zie in Egypte meer hypocrieten dan in Nederland. Meer

> zoals het in Nederland 60 jaar geleden was; zondags op de

> voorste bank in de kerk, en ondertussen de katjes in het

> donker knijpen.

> Juist omdat er zo`n sterke moraal heerst, en er op veel

> gebieden helemaal niks mag, gaat men zoeken naar

> mogelijkheden.Want, die mogelijkheden zijn er, en niet alleen

> bij Westerse vrouwen!

> Natuurlijk is het een dubbele moraal, natuurlijk is het

> schijnheilig, maar geef ze eens ongelijk…de mogelijkheden

> zijn er, het vlees is zwak, en waarom zou je je die

> pleziertjes laten ontnemen? Dan maar een beetje haram,

> tenslotte kan dat allemaal weggewerkt worden, te zijner tijd,

> mumkin bokra,incha`allah…

• Ingrid

Hahahaha!!!! Sorry hoor, ik lach je echt niet uit… ik moet juist enorm lachen om je droge reactie na alle verhalen. Daardoor weet ik zeker dat je je wel gaat redden daar :-)

• elisabeth

hahahaha ja en als je toch iets lekkers ziet lopen ach…. Deze dubbele moraal gaan wij toch niet veranderen. Dat is nu eenmaal zo. Vindt alleen niet dat wij moeten meehuilen maar altijd tegengas moeten geven. Hoezo h..r als de man waar mee je bent hetzelfde gedrag laat zien. Kan jou het trouwens schelen. Na 1 of 2 weken ben je weer in Nederland en zie je hem of haar misschien nooit meer terug.

Maar zon en zee is ook heerlijk hoor