Oase-reis gaat niet door

• Maaike

Helaas onze 17-daagse oase reis met Rosetta is geannuleerd!!!!!

Het begon zo……….

Ik zou begin van vorige week even op de site van Rosetta Reizen even een paar dingen nkijken en tot mijn grote schrik zag ik dat onze 17-daagse oasereis met vertrekdatum 21 april er ineens niet meer op de website stond. Bij de vertrekdatum daarvoor, 14 april stond ineens “vol” vermeld. Ik vermoedde en hoopte dat ze per ongeluk 21 april hadden overschreven toen ze bij de 14e het woordje “vol” hadden geschreven.

Ik heb dus direct een mail naar Rosetta gestuurd (heb in dit soort gevallen liever alles zwart op wit) en om opheldering gevraagd. Geen antwoord! De volgende dag weer een mail gestuurd. Geen antwoord! De derde dag (vrijdagmorgen ongeveer 9.00 uur kreeg Ed een telefoontje op zijn mobiel dat de reis was geannuleerd wegens te weinig deelname. We zouden nog een brief krijgen met daarin alternatieven waar we uit konden kiezen.

Ik had geen zin daarop te wachten, dus wederom een mail gestuurd dat ik die dag vrij had en diezelfde dag wilde weten waar we dan aan toe waren wat alternatieven betreft. Ik dacht nog: het is dan wel een ramp, maar ook niet onoverkomelijk, want dan gaan we de 19-daagse reis in april naar Jemen doen. Nou mooi niet! Voor Jemen zijn tot nu toe maar 4 aanmeldingen en ze denken dat die reis ook geannuleerd gaat worden. Ze kijken het nog een week aan en hakken dan ook daar de knoop door.

We kunnen kiezen: Iran (willen we niet), de combinatie Sinai/Jordanië (Jordanië /Syrië hebben we vorig jaar al gedaan) of Marokko (nu ook geen zin in).

Maar ja, we hebben alle twee, wat werkgevers betreft, al heel veel moeite moeten doen om tegelijk vrij te kunnen krijgen, dus schuiven met data is niet zo makkelijk. We kunnen alle twee nu slechts 1 week opschuiven naar voren toe.

Vrijdag had ik dus vrij en heb geprobeerd een alternatief voor Egypte te bedenken, maar ik heb zo snel niets kunnen vinden. 's Avonds hebben we alle twee op 2 computers zitten zoeken: helaas. En zelf alles regelen zagen we niet zitten, want we hebben dus maar 2 weken……………. en dat hetzelfde zien wat we bij die oase-reis wilden lukt ons zo gauw niet. Daarbij komt dat we ook nog snel moeten beslissen. We hebben verschillende reizen vrijdagavond nog geprobeerd te boeken, maar reizen zaten vol of gingen niet door of waren te duur of er zat wel een Nijlcruise aan vast, wat we al hebben gedaan en niet weer hoeft. De hele dag dus zitten stressen, telefoontjes plegen, mailen naar div. instanties en organisaties etc etc………..

We hebben nu besloten dat we de hele oasereis verschuiven naar volgend voorjaar. Najaar kunnen we niet. Voor volgend voorjaar hebben we dan genoeg voorbereidingstijd en kunnen we meer vakantiedagen regelen 3 i.p.v. 2 weken. We kunnen dan in 3 weken dan wel op eigen houtje de boel wel regelen en op dooie gemak van de ene oase naar de andere trekken en naar Alexandrie en Cairo gaan. In 2 weken schijnt het wel te kunnen, maar om te gaan lopen stressen hebben we nu geen geen puf voor. Dan is dat ook veel relaxter dan nu alles in 2 weken alleen op eigen houtje nog te gaan regelen.

Ed heeft zijn frustratie inmiddels in een brief naar Rosetta verwerkt, want het is uiteindelijk van de zotte dat ze de 21e april zomaar van de website hadden gehaald. Het is logisch dat er dan geen aanmeldingen meer bij komen. Bovendien hadden ze ons eerder kunnen waarschuwen, dan hadden we nog met werkgevers 1 of 2 weken terug kunnen schuiven en in die reis van 7 of 14 april kunnen zitten. Bovendien gaven ze in de mail een reactie die nergens op sloeg:

“Rosetta Reizen heeft meerdere reisdata die niet altijd vernoemd worden in de brochure of op de website. Wij zetten ook wekelijks advertenties in verschillende bladen, waar wij deze dagen promoten”.

Het probleem is juist dat de 21e eerst WEL op de site stond en er zomaar is afgehaald, zonder ons daarvan in kennis te stellen.

Op onze deze mail van Ed heeft Rosetta helemaal niet meer gereageerd. Ook hebben ze ons geld nog niet terug gestort. Ed gaat ze morgen maar weer eens bellen.

Maar goed, wij hebben hier ons buik even vol van Rosetta. Het komt gewoon dubbel hard aan, omdat we ons al zolang op Cairo en de woestijn hadden verheugd. We hadden dan wel in ons achterhoofd: “stel nou dat het weer niet door gaat….dan gaan we naar Jemen.”, maar die gedachte laat je snel varen omdat je niet wil geloven dat je 2 jaar achterelkaar pech hebt, dat Rosetta je reis annuleert. Maar ook Jemen mocht niet zo wezen………..

Volgend jaar dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nu gaan we 2 weekjes met een last-minute ergens anders heen.

• carla

Hoi maaike, wat ontzettend vervelend voor jullie! Het is juist een mooie tijd om naar de oases te gaan. Het is inderdaad een mooie reis die rosetta aanbiedt tegen een goede prijs. Ik neem aan dat je de alternatieven van djoser, shoestring, baobab en reffat hebt bekeken? Ongelooflijk dat je dat twee jaar achter elkaar gebeurt. Wij hopen in de zomer met rosetta naar egypte te gaan. Er zijn tot nu toe 5 reserveringen voor onze reis. Ik wens jullie toch nog een fijne akantie.

carla

• Wilma V.

Och Maaike, wat is dat ontzettend balen zeg. Jullie hadden je er zo op verheugd en dan nu deze tegenslag.

De wijze waarop Rosetta reizen er mee omgaat vind ik op z'n zachtst gezegd niet netjes en voor jullie vreselijk frustrerend.

Daar zullen de laatste woorden denk ik nog niet over gezegd en geschreven zijn.

En een vlucht naar Cairo boeken, daar een paar dagen verblijven en vanuit Cairo een reis naar de Western Desert ondernemen? Volgens mij is dat goed te regelen als je in Cairo bent.

Sterkte allebei en succes met uitpuzzelen waar jullie dan wel naar toe gaan.

• Maaike

Voor Egypte wil ik als we op eigen houtje gaan alles op mijn gemak doen en niet alles in 2 weken (o.a. alles nog moeten regelen) moeten proppen. Daarom vond ik die Rosettareis zo prettig. Veel was al geregeld en dan kun je gewoon 2 weken genieten.

Daarom toch maar volgend jaar en dan minstens 3 weken. Dit voorjaar kunnen we slechts 2 weken. Vakantiedagen zijn dit jaar beperkt. We nemen nu een kant en klare groepsrondreis naar Sri Lanka van 2 weken. Hier wilden we ook wel naar toe, maar het was alleen nog lang niet de bedoeling om dat nu al te doen. Maar we gaan voor een eerste indruk, dan kunnen we daar over een paar jaar ook datgene doen wat we van plan waren. Ik hoop dat we ons geld van Rosetta gauw terug hebben, want we moeten wel de volgende reis betalen natuurlijk.