vrij snorkelen tijdens excursie

• Ronnie

Wie kan mij vertellen of er een organisatie is in El Gouna of Hurghada die tijdens een snorkelexcursie ons de gelegenheid geeft om vrij te snorkelen.

Wij zijn in Sharm El Sheikh 2x met een excursie meegegaan, maar het leek meer op wedstrijdje zwemmen dan op rustig genieten van al het moois onder water.

• wendy

met welke ben je nu meegeweest dan?

• Iris

Ik ben zelf al een aantal keren met Divers International wezen duiken in Hurghada en dan gaan er regelmatig snorkelaars mee op de boot. Wat ik daarvan gezien heb is dat snorkelaars gewoon rustig kunnen snorkelen als de duikers aan het duiken zijn en tijdens de verplichte middag stop van de duikers.

Maar volgens mij zijn er ook snorkelexcursies die speciaal georganiseerd worden, ik zou de reisorganisatie daarover informeren.

• marja

Bij ons op de snorkeltrip waren ervaren snorkelaars aan boord en zijn lekker hun eigen gang gegaan

Ik had het nog nooit eerder gedaan en er stond een aardig windje

Ik was dus zeer blij dat een ervaren meneer mij bij de hand heeft meegenomen en de mooiste foto's voor mij heeft gemaakt

Helaas het toestel heeft water binnen gelaten en alle foto's mislukt

Daarna zijn wij nog naar een stuk strand gegaan en kregen we 2 uren de tijd om lekker voor je zelf dingen te doen

Groetjes Marja